måndag 4 januari 2010

2009-året som gick

Först hade jag tänkt summera hela årtiondet men insåg att mitt minne inte räckte till. Så jag nöjer mig med 2009.
Dock blir det inte i ordningsföljd, sån ordning har jag inte på minnet xD

*Började blogga i januari -09.
*Stämplade upp till 50% och jobbade extra... Inte gav det en drömlön. Tror faktiskt att de som går på soc hade mer än jag....
*Fick anställning på 75% maj-aug med en rejäl löneförhöjning och tjänade mer än mannen haha!
*Efter flera månader utan resultat trodde jag att jag var steril
*Jobbade genom en regning sommar utan större ledighet
*Firade Midsommar hos våra underbara vänner i Tranås. Hade jätte kul hela helgen! Måste göras om :)
*Boss var halt under större delen av första halvåret. Men blev sen återställd o är mer livlig än tidigare.
*I augusti förlängdes min anställning till aug 2010. Glädjen var stor.
*Början av september kom sune till oss, en katt på 1 år som huserade på mannens jobb. Som under sin tid här spöade hundarna, så de kröp förbi honom. Men dock åkte han på spö av Nemi, vår bitchia katt. Inne på toaletten, så det var lätt att torka upp blodet efter dem. Kollade genom båda katterna. Nemi som är vit, hade inte en droppe, inte ens ett sår. Medans sune hade sår som jag tvättade rent och höll under uppsikt. Antingen är hon en duktig fighter eller så var han en gentleman o slår inte tjejer...vem vet?!
*Under en promenad med Maria, i början av sept, så pratade jag om hur jag mådde och hon tittade på mig och frågade när jag hade lingonveckan sist? Började fundera o insåg att jag gått över tiden. Men det dröjde ett tag innan vi köpte ett grav-test. Tänk om det var negativt...
*I senare halvan av sept bidrog svärmor till ett grav-test. Tiden gick långsamt och när dessa evighetslånga minuter gick så var det positivt men vi kunde inte fatta att det var sant....
*Sunes matte kommer o hämtar honom och överlämnade en blomma som tack för att vi tagit hand om honom.
*Skriver in oss på MVC i v 9.
*Får kraftiga magsmärtor i v.9 och hamnar på Falu lasarett där jag blir inlagd. En cysta hittas på ena äggstocken. Operation övervägs men då smärtan avtar under kvällen/natten så görs inget.
*Fick reda på att min ena svägerska också ska ha barn. Bara 9 dagar mellan oss. Häftigt!
*Gjorde om sovrummet...vilket inte är klart då vi kört fast för tillfället.
*I november blev jag uppsagd pga arbetsbrist
*Dagarna innan jul fick jag ett brev från Texas, min älskade barndomsvän skickade ett härligt julkort på deras hund och ett brev. Bästa julklappen på länge!!
*Ultraljud i december var en underbar upplevelse. En livlig krabat som inte är still för 5 öre. Men allt såg bra ut vid den tidpunkten.
*Besöket på MVC i dec räknade de hjärtljuden 152 slag.
* Julen firade hemma hos oss.
*Kylskåpet sjunger på sista versen...letar fortfarande efter ett nytt.
*Juldagen kom barnen och sen firade vi jul med svärisarna, svägerska med barn o svågern.
*Mellandagarna försvann o jag var inte ut å handla på rean.
*Nyåret var vi ut till svägerskan m familj o sa hej sen på kvällen kom barnen o vi firade in tolvslaget på höjderna ovanför Orsa så vi hade utsikt över hela orsasjön. Sen ville barnen skjuta sina raketer som de hade med. Men när det kom till kritan ville de inte tända smällarna utan det fick Pappa göra. Tycker att det är bra att de har respekt för smällarna.
*Jobbade sista dagen dagen innan nyårsafton....

Nu ska jag ut med hundarna en snabbis innan jag ska ner o skriva in mig på Arbetsförmedlingen. Ska även leta efter ett par mamma byxor. Har bara ett par jeans jag kan använda o mysisar.

Kram på er

2 kommentarer:

  1. Det låter som ett bra år. bebisen överväger allt tråkigt i form av dålig ekonomi etc.
    2010 kommer att bli ännu bättre!! Tänk på det!! :)
    Kram och god fortsättning!
    /K

    SvaraRadera
  2. Hej gumman!! Kul å se dig idag!! =)
    Du verkar ha haft en bra år tycker jag med undantag för cystan å det då!

    Tack för tipsen på min blogg!! Tog du bort alla kolhydrater? Eller minskade du bara? Hur lång tid tog det att gå ner de kilon du skulle ner? Många frågor ;).
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...