onsdag 20 januari 2010

Njur undersökning

I morse var jag på ultraljud för njurarna. Läkaren kunde inte så bra svenska, så jag hängde inte med riktigt. Får prata med min läkare sen när hon får svaret från ultraljudet.

Men jag förstod iaf så mycket som att den vänstra njuren var lite större än normal, den högra mycket större och om jag hostar så rinner urinen ner som den ska. Hon trodde att det berodde på graviditeten, att livmodern trycker mot njurbäckenet och hindrar flödet från njurarna till blåsan. Detta går över efter förlossningen. Jaha, där fick man för att man inte mått illa xD.

skämt å sido, är iallafall glad att det inte var nåt allvarligt. Smärtan kan jag leva med i 15 veckor till...eller jag har ju inget annat val...haha!

Mitt humör idag förvandlades från vitt till svart, allt bara krånglade nu på kvällen...datorn kan verkligen reta en till vansinne med att inte låta tangentknapparna sitta där de ska sitta. Blir det bättre om jag byter plats på dem eller måste jag lära mig att de sitter på fel ställen?

Men sen kommer Bossen och bara charmar en med sitt härliga sätt att man genast blir på bra humör igen och ilskan över datorn är borta....

Bilen har ju bestämt sig för att göra brunsås med vår ekonomi. Enlig verkstadens dator satt felet i att hallgivaren skulle bytas. (Hallgivaren styr bränslepumpen) Vilket, vi gladde oss åt, inte var ett dyrt fel, 500 kr. Bytet av den gamla gick fortare än man hann säga hypernervakustiskadiafragmakontravibrationer. Startar bilen och näää felet kvarstår...De kan inte komma på vart felet sitter. De ber mig att åka till volvo. Sagt o gjort så åker ner på volvo o frågar om de kan komma ut o lyssna på ett konstigt ljud. En kille följer med, men säger att han inte vet utan han ska hämta en mekaniker. Mekanikern öppnar huven o säger det är vvt hjulet (variable value timing, den förskjuter vinkeln till kamaxeln, så man kan förskjuta ventilöppningen i tid. Intresseklubben antecknar :p) som måste bytas och det skulle gå på några tusen, det var inte en av de vanligaste felen, än heller den billigaste...tjohoo vilken tur vi har...eller inte! Varför ska alla stora feta pengautsugande utgifter komma nu när man inte har råd!!
Men citerar min älskade mamma: " Vi ska alla testas hårt i livets skola"
Nu väntar vi bara på ett kostnadsförslag, de byter kamaxeln samtidigt eftersom det troligtvis tagit skada då denna vvt drev sitter på kamaxel-nånting?

Nog babblat, nu ska jag luta mig tillbaks o total ignorera städningen som behövs. Har dock hunnit med att städa vardagsrummet o köket mellan att köra o hämta sambon på jobbet, till o från verkstaden i orsa, in på volvo o en motorbutik för att hämta delar till verkstan, promenader med hundarna, handla 2 ggr i samma butik vid två olika tidpunkter, handla födelsdagspresenter till barnen. Hittade en massa fina kläder på cubus rea till dem. Så då kan vi köpa lite hårda klappar också.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...