söndag 31 januari 2010

To do or not to do...

det är frågan...
Sitter här i soffan o är återigen enormt sugen på att knacka fram tegelväggen i hallen. Gör jag det så kan jag ju inte låta de andra väggarna vara som de är, ej heller golvet.

Nu är inte detta den mest idealiska bilden men med lite fantasi så kan ni nog se det framför er.
Tegelväggen gömmer sig på den vägg som spegeln sitter, från dörren fram till ungefär där orkidéen står.
Jag hade isåfall tänkt om jag tar fram tegelväggen att sätta upp panel som går från golv till tak. Måla panelen vit. Göra nån snygg lösning för att dölja de super snygga (?) elementen. Lägga in mörkt skiffergolv... Plus att göra om förvaringen i hallen som verkligen inte är nån höjdare...

Vad tycker ni??

Det som får mig att tveka är:
1) Blir det verkligen snyggt?
2) Kan det göra så att det blir otätt mellan vägg o vind?
3) Jag är gravid..orkar jag?
4) Håller på med att ordna ett förråd i källare....
5) Linus ska få ett större rum, och det ska målas o läggas in nytt golv innan han får flytta in dit
6) Simons rum ska också genomgå en förvandling med målning o golv.
7) Jag har en mage som är i vägen
8) Linus nuvarande rum ska delas av o en del ska bli gästrum och en annan walkin closet.
9) Badrumsrenovering som är ett måste pga fuktpåverkan...
10) Jag har alldeles för mycket på gång
11) Inser att jag är en vanlig människa o äger inte övernaturliga krafter

Det som får mig att vilja göra det:
1) Jag tror att det blir snyggt
2) Finner en lösning ifall det blir otätt
3) Det kliar i fingrarna
4) Vill ändra om så jag trivs mycket bättre i huset
5) Jag tror att jag är övermänsklig och kan göra allt inom loppet av 2 dygn.

Låt säga att om jag gör denna renovering när jag är klar med de renoveringar som måste göras först, vad tror ni om det hela. Blir det snyggt med tegelvägg och panel ihop eller ska jag sätta panel i hela hallen??

Kram

1 kommentar:

  1. Gud så snyggt det låter. Jag vill ju inte vara den som piskar på en gravid kvinna... He... så törs jag skriva en mening? en endaste liiiten kommentar? Små bokstäver...
    (...när bebben kommer orkar man ingenting annat än vara med bebis...)

    schhh

    /K ;)

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...