söndag 31 januari 2010

Besök hos mormor

Det blev en resa till Mormor i veckan som gick, undkom en trafikolycka tack vare en bensträckarpaus. Hade man inte stannat så hade man med största sannolikhet varit inblandad då man kom nån minut efter att det smällt. Två norrbaggar som mot konstens alla regler lyckas fontalkrocka fast de åker efter varandra...
Norrmannen i första bilen nosar en lastbil i rumpan, hinner inte bromsa då lastbilen svänger vänster o åker in i lastbilen och snurrar runt och fontalkrockar således med norskan i bil nr 2 som i sin tur tyckte att man ska ligga nära norrmannens bakände. Krocken var ett faktum, men båda förarna klarade sig utan skador, men passageraren i bil nr 1 fick åka ambulans till lasarettet.
De pratar om olyckan på radion så jag bestämmer mig för att ringa mormor o tala om att vi inte är inblandade. Men det är upptaget. Mormor hade hört det på radion o visste att vi var i krokarna där olyckan ägde rum, så hon drog en lättnad suck när hon fick tag i mig o hörde att allt var okey.
Hos mormor blev det god mat i överflöd. Lånade sparkar, satte på hundarna selar o tog en rejäl runda med dem. Jösses vad fort det gick och det tog ett tag innan vi var samspelta m hundarna. Det var jätte kul och skratten haglade.
Plötsligt tvärstannar Diez o stirrar ut i skogsdungen, funderar på vad han ser men vi ser inget o tänker att det säkert är en annan hund. Fortsätter framåt men han är jätte intresserad av något som bara han ser. Bossen ser inget han heller. Kommer några meter fram till en dunge och där står en, vad vi gissar på, en fjolårs kalv. Vi stod länge o tittade på den. Alla utom Boss. Han var fortfarande in sin egna värld. Pekade på älgen åt honom som han tolkade som att han skulle hoppa över vägräcket o ner i diket.... Väl hemma så var hundarna trötta o jag tog ett varmt bad...
Hundarna sov i sängen med mormor och på morgonen säger mormor: "I natt har jag haft två karlar hos mig, det var längesen". Tittar på mormor o var tvungen att fråga om hon hade haft 2 karlar hos sig förut, men hon försäkrade mig att så var det inte...
Bilder tagna med mobilen så kvallen är inte den bästa
Man ska ta till vara på de få gånger som solen skiner

Boss & Diezel ses ofta sovandes tätt intill varandra

Bensträckarpaus någonstans mellan Malung & Sälen

Tråkigt att sitta i bilen en vacker, solig vinterdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...