tisdag 5 januari 2010

Mission Impossible

....att få tag i A-kassan och Försäkringskassan är verkligen inte lätt. A-kassan stod överst på prio 1 listan. Ringde och får lyssna till en kvinnoröst som säger att det är många som ringer, vad god ring igen. Ringer Försäkringskassan under tiden. Köplats nr 47. Igår hade jag plats nr 79 (då la jag på luren) Efter ca 10 min får jag prata med en telefonist som kopplar mig vidare. Hamnar hos en kvinna som skriver upp mitt ärende och säger att jag ska prata med en annan. Blir dock inte vidare kopplad utan de skulle ringa mig senare vid tillfälle...

Lägger på o försöker få tag på akassan o försöker i flertalet minuter innan jag får meddelandet att de stängt för dagen...Katten oxå! Får försöka på tors istället.

Köpte ett nytt kylskåp igår, får det på tors eller fre.
Vårat har nämligen gått till den näst sista vilan. Har inte dragit ur kontakten ännu då vi fortfarande behöver eländet. Har inte kunnat storhandlat på evigheter då maten antingen fryser eller blir förstörd för att det är för varmt.
Ena stunden är det -5 grader andra stunden är det +12. Inte så kul att vakna o inte veta om man kan äta frukost eller inte.
Sved i plånboken att köpa kylskåp, men är ju tvungen.

Skrev in mig på arbetsförmedlingen igår, hade 15 nr före mig och väntade nästan 1 timme innan jag kunde komma in. Den vänliga kvinnan berättade att jag kunde räkna med att det kunde ta upp till 18 VECKOR!!! innan akassan kom igång. ARTON J*VLA VECKOR! F*N hinner ju bli mamma innan dess ju. Men det löser sig på nåt vis sa han som sket i hon. Har faktiskt varit duktig och startat ett sparande konto (vuxenpoäng till mig) så i värsta fall så får vi låna av dem. Men det är den absolut sista utvägen.

Ska sälja iväg vår sängstomme, hade en köpare tidigare men av olika skäl blev det ingen försäljning.
En sängstomme i Ek, från EuropaMöbler. Älskar den jätte mycket men då vi har ett litet sovrum så kommer vi inte få plats med spjälsängen sen.

Nä nu ska jag ta bädda rent i sängen, skjutit på det hela dagen då jag har ont i magen. Men det är snart dags att hoppa i bingen så det är la dags antar jag :)

2 kommentarer:

  1. Heej! Vad har du för a-kassa? Jag har uninonen och det tog inte så lång tid som de varnade för. Det tog kanske en månad eller lite till men absolut i 18 veckor som de sa att man skulle vara beredd på! Även fast det vart lite problem å så. Ligger man bara på dem så ska det nog gå bra tror jag! =)

    Tisdag låter kanon! Vi hörs innan det! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag hittade den på Veikala...kolla mitt inlägg med mobilbilder som rubrik där länkar jag! Hinner inte skriva mer just nu ska fixa mat men kika där =) Ha en trevlig helg! Skönt att du kommer få pengarna ganska snabbt iaf!! Kramar!

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...