söndag 31 januari 2010

Pekande fingrar o röster

Igår kväll när vi satt i soffan så hör vi någon ropa, jag hörde inte vad som sades, men Benke tyckte att nån ropade "Pappa". Barnen är inte hos oss och rösten kom inifrån huset.... Spooky!

I morse när jag vaknade är det första jag ser ett finger. Benke ligger o pekar finger. Ruskar på honom o frågar vem han pekar finger åt. Får till svar: "Den förbannade Hubbe, fy fan för papegojan!"
Hubbe är hans brors papegoja, och den papegojan är inte så kärvänlig. Har alltid velat ha en gojja, tills jag träffade Hubbe. Efter det mötet slängdes tanken på en fin pratande gojja bort.
Han vet om att våra hundar inte får gå fram till honom. Så när vi är där o hälsar på sitter han i sin bur o antingen visslar eller lockar på hundarna på något sätt. När de sedan kommer fram till buren attackerar han dem o de i sin tur hoppar upp mot buren. När vi sedan tillrättarvisar hundarna så börjar han skratta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...