lördag 20 mars 2010

Dagens "Blonde Moment"

Tidigt imorse packade jag ner dagens mat, som vi skulle äta under dagens hockey cup.
Hade gjort super smarriga nybakta smörgåsar med ost, skinka o grönsaker. Packade även ner frukt & dryck.

Innan första matchen, strax efter kl 8 ville Linus äta lite. Så jag tog mig från läktaren med ryggan o mötte upp Benke utanför omklädningsrummet.
Benke packade upp en frukt, en dryck och lådan med smörgåsar. Han öppnar locket o ska plocka upp en smörgås, sen tittar han på mig o säger "men älsklingen då...." Tittar frågandes på honom, då håller han upp lådan mot mig. Inte en låda med smarriga mackor, utan en låda innehållandes mackaroner o falukorv, Benkes måndags lunch. Ooops!
En mamma brevid som hade hört hela samtalet, kunde inte hålla sig utan bryter ut i skratt.
Ja vad ska man säga....shit happens!

Så det blev att köpa toast i kiosken istället-gissa om kidsen blev glada över det haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...