lördag 6 mars 2010

Dagens slag under bältet

Min morfar har sedan nåt år tillbaks Parkinsons. Idag talade han om för mamma, att hans läkare råder henne, mig och min bror att gå och testa oss för Parkinson. För det är tydligen ärftligt och alla på morfars sida har det.
Men om man upptäcker parkinson i unga år, kan man med hjälp av bromsmedicin förhindra att den bryter ut. Man får således äta medicin resten av livet.
Jag hoppas innerligt att jag inte har det, för då finns det även risk att bebben har det.
Men samtidigt är jag glad att det kan upptäckas i tid och att det finns bromsmedicin.
Ser hur både min ena faster och hur morfar lider av det.

Så på mormors sida har vi mongolism, morfars sida parkinson. På pappas sida har vi sjukligt högt blodtryck och cancer. Jag och min bror har våra sjukdomar. Jösses, här sätter man ett barn till världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...