fredag 5 mars 2010

Ingen rädder för vargen här...

Åkte ut i skogen med hundar o barn idag.
Efter att ha gått längs skoter spåret, stannar Benke säger frågandes: "Är dessa spår från våra hundar?".
Jag går fram, tittar på dem och konstaterar att så ej är fallet. För dessa spår var GIGANTISKA i jämförelse med Boss o Diezels spår. Vad jag kan minnas från mamma o mormors spårlära så är jag till 95% säker att det är vargspår. Och efter att ha googlat vargspår är jag ännu mer säker.
Hundarna spårade en hel del, och vissa platser attraherade deras nosar väldigt mycket.

Kommer jag gå samma runda med hundarna igen?! Absolut!!
Men stöter jag på en älg längs med den vägen, då får jag börja leta efter en annan väg. För de är livsfarliga.
Jag o Benke råkade hamna mellan en älgko o hennes kalvar en mörk höst kväll i Njupeskär. Jösses vad vi kutade. Sen fick Benke dra mig de återstående kilometrarna tillbaks till bilen.
Men vad hjälpte det, hamnade mellan dem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...