lördag 13 mars 2010

I fäboden...

...med hundar och trevligt sällskap.
Vi bestämde oss för att åka upp till fäboden med hundarna för att skotta åt mamma o mormor som ska dit under påsken.
På vägen upp hämtade vi Linda o Tindra.
Så härligt att vara uppe i fäboden, hundarna har en gigantisk gård att springa på, ingen risk att de skulle störa nån granne i sin vilda framfart.
Gjorde sökruta åt hundarna i snön, men bara Boss var den som var mest game. Diez hängde med en stund i den djupa snön medans Tindra inte alls ville vara med. Så jag slängde ut godis åt dem på den skottade gången.

Boss, Diez & Tindra söker godis

Min glada lilla Boss

Tindra började frysa efter en stund, men kom på att det är varmt längs med husväggen.
Så där stod hon & jag medans de andra skottade :p

Efter besöket i fäboden åkte vi hem till oss, lagade mat och kollade på film. Jätte mysigt! Hundarna låg o myste tillsammans hela eftermiddagen. Tusen tack Linda för en super dag!!

Igår fick jag besök av Maria m famillj och hundar. Tog en promenad i det vackra solskenet. Såå kul att träffa henne. Så länge sen sist, men det blir så när hon bor 70-80 mil här ifrån. Synd att det bidde en kort stund, men det får bli längre till sommaren.

Skulle ha varit hos en kompis idag men eftersom jag inte vill/kan lämna Diez utan uppsyn så får jag ta det imorgon eller på måndag. Allt beroende på hur han mår. Men dagen uppe i fäboden med en massa lek har inte förvärrat skadorna, han känns piggare idag så jag borde kunna lämna honom hemma utan tillsyn en stund.

Sen om så har vi lite planer framför som jag verkligen hoppas på, men vill ändå inte hoppas för mycket då det finns risk att man blir besviken. Berättar mer när jag vet mer om ca 2 veckor.

Kramen

2 kommentarer:

  1. Hej såg ditt mail nu så jag svarar nu! Vad sägs om torsdag? Att ses menar jag! :)

    Ja jag köpte en sån där all night long sula jag!! :) Behövs nog garanterat!!

    kram

    SvaraRadera
  2. Tack själv de va super mysigt :D hade så trevligt och vovvarna me tror ja :D men ska försöka kika förbi er innan ja åker hem men annars kommer ja nästa vecka :) KRAMAR :)

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...