tisdag 23 mars 2010

Idag trillade 5 kronan ner

Trodde inte på det,
har läst om det i början av graviditeten.
Men inte trodde jag att jag skulle drabbas av det...

Fenomenet som kallas "Boandet". Med tanke på hur mina dagar har sett ut den senaste månaden så har det hållt på ett tag.

Ringde rörfirmor igår ang badrumsrenoveringen (som jag skulle ha gjort för lääängesen).
Idag kom en röris och kollade runt på det som ska göras. Han tittar på min mage och säger nåt i stil med att "Ja nu är det dags att renovera". Fattade inte vad han menade. Men svarade att vi håller på med både det ena o det andra.
Det var inte förrens jag kom hem och läste en artikel i tidningen Att vara gravid, där det stod om 3:e trimestern, månad 7-9. Det stod att det är vanligt att man börjar "boa" i slutet av graviditeten. Att det anses vara en mental förberedelse och att mab vill göra snygg i boet innan bebisen kommer.

Så de senaste dagarna har jag rivit tapet, rivit ännu mer tapet, ordnat lite nere i källaren, i det nya förrådet. Fått ihop en gammal expedithylla, som jag haft i ca 10 år. Försökt förut men den har varit för sne för att få ihop. Men med gårdagens hormontopp så lyckades jag få ihop den med hjälp av en massa svordommar o sambons hjälp på slutet.

Somnade sen utmattad runt 21 igår. För att se gå upp kl 06.00 imorse, dammsuga huset, städa nere i förrådet, fylla hyllan med prylar mm.
Ska se desperate ikväll, sen blir det natta för tanten är trött.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...