måndag 8 mars 2010

Tankar som aldrig tar slut...

Dagar kommer, dagar blir till veckor och för var dag som går har jag inte gjort det jag sagt att jag ska göra i över 1 år. Nämligen ringa runt bland rörmokare o begära offert på badrummet. Alltid är det nåt som kommer mellan. Men inser nu i skrivandets stund att om vi ska hinna få ett badrum innan kisen kommer så är det dags att ta de svullna fingrarna och ringa runt.

Men problemet är att jag vet hur jag vill ha det, men frågan är om det är genomförbart. Ty vårat lilla badrum ändrar storlek var gång jag ska mäta det. Funderar på om det kan vara så illa att olika tumstockar mäter olika.

Så nu sitter jag o skissar fram den ena planritningen efter den andra, men det är bara en som jag verklige brinner för, och det är den som är problematisk.

Sen vill jag hinna klart med gästrummet, men det kan jag inte börja med förens vi gjort badrummet. För om vi ska bygga ut badrummet pyttelite mot gästrummet så är det bara bortkastade pengar o tid att göra om det rummet nu.
Sen vill jag få klart med vår "walk-in-closet" som ska byggas utav delar av gästrummet, så vi kan få ordning på allt stök här hemma. Men det ska vi göra, om ekonomin tillåter, i början av april.

Inte nog med alla renoveringstankar jag har, så proppas de på med nya hela tiden.
Härom dagen sa mannen att man kanske skulle sida på entrén. För som det är nu måste man gå runt hela huset för att komma fram till huvudingången. Känns lite knepigt.
Men så fort han sagt det, började det klia i händerna och jag började skissa fram hur det skulle kunna se ut. Nu vill jag göra det på en gång. Men vilket jobb och kostnaden som det innebär, det har inte drabbat min hjärna speciellt mycket. Fast i bakhuvudet hör jag hur pekpinnen slås mot skallbenet och fröken Spara är alldeles förtvivland, medans fröken Slösa kommer med sina hejarramsor.

Men att drömma kostar ju inget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...