lördag 5 mars 2011

Dagarna flyter ihop

och helt plötsligt har det gått nästa en hel vecka sedan jag skrev sist. Jösses, skärpning nu!
Vet liksom inte vart tiden tar vägen, dagarna flyter ihop och helt plötsligt har det blivit en vecka.

Dock har vi tagit ett jättetråkigt och jobbigt beslut - mina älskade hundar kommer att flytta ifrån oss, precis som katterna har fått göra. Anledningen är att vi misstänker att Liam är allergisk. Han har problem med ögonen och luftrören. Barnläkaren vi varit i kontakt med vägrar ta allergitest då han är under 1 år, något om antikroppar...
För när jag har varit hos mamma så har hans ögon varit bra, han har sovit i stort sett hela nätterna, vaknar inte av att han hostar eller har svårt med andningen. Men så fort vi kommer hem så har ögonen klibbat igen, han vaknar på nätterna av att han hostar och har svårt med andningen. Pratat med BVC och de misstänkte också allergin.

Vi har flera som är intresserade men i nuläget står det mellan 2 stycken, båda som ställer upp på att ta båda hundarna och går med på att lämna tillbaks hundarna till oss ifall det visar sig att han inte är allergisk eller allergin växer bort.

Detta gör jätteont, men Liam går först. Och vilka vi även lämnar bort hundarna till så kommer vi få träffa hundarna när vi vill och även få låna hem dem. Så nu kommer vi få fundera och försöka komma fram till vem vi ska lämna hundarna till.
Men även fast jag vet att båda hemmen kommer att ge hundarna ett underbart hem så gör det såå ont i mitt hjärta. De är ju mina älsklingar, de som kommer o lägger sitt huvud i ens knä när man är ledsen, de som tror att de är små som chihuhuor när de klättar upp i ens knä, när de smyger upp i sängen och lägger sig ovanpå en. För aldrig har man väl känt sig så välkommen hem som när hundarna möter upp en i dörren och verkligen överröser en med pussar.
Kommer bli sååå tomt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...