tisdag 8 september 2009

Bitchology

När jag står upp för mig själv och mina tankar,
kallar de mig Bitch.

När jag ställer upp för dem jag älskar,
kallar de mig Bitch.

När jag säger vad jag tycker, tänker mina egna tankar
eller gör saker på mitt eget sätt
kallar de mig Bitch.
Att vara en Bitch betyder att jag inte tänker kompromissa
med det som ligger mig varmt om hjärtat.
Det betyder att jag lever mitt liv på MITT sätt.
Det betyder att jag inte tillåter någon trampa på mig.

När jag vägrar tillåta orättvia och talar emot det
definieras jag som en Bitch.

Samma sak händer när jag tar tid för mig själv,
istället för att vara allas piga.
Det betyder att jag har modet och styrkan att tillåta mig själv att vara mitt rätta Jag
och vill inte bli någon annan bara för att någon uttrycker sin syn på hur jag "borde" vara.
Jag är uppriktig, envis och bestämd
Jag vill ha det jag vill ha
och det är inget fel med det.
Så försök att stampa på mig,
försök att släcka min inre glöd,
försök att mosa varje uns av den skönhet jag bär inom mig
Du kommer inte att lyckas
Om det gör mig till en Bitch, låt så vara
Jag tar till mig titeln och jag är stolt att över att bära den!!

1 kommentar:

  1. Den som kallar dig Bitch på grund a det du skrivit här, är ju den som verkligen ska bära titeln Bitch!
    /K

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...