måndag 7 september 2009

Kanske ett genombrott

Det har kommit fram lite, ej 100 % säker, information om Stig. De som har hört av sig tror att katten tillhör några alkoholister. Någon granne har tagit över 3 av deras katter och en del andra katter från det paret har avlivats pga vanvård. Skulle det visa sig till 100 % att det är deras katt, så tänker jag inte lämna tillbaks den. Speciellt inte om de inte sköter sina djur. Då tänker jag hitta ett helt nytt hem till honom.

Om han ska få stanna kvar här, hänger på om sambons hjärta smälter mer och han beslutar sig för att låta honom vara kvar. Sen hänger det på om Nemi bestämmer sig för att acceptera honom, vilket hon inte gjort hittills. Likaså om han inte flyger på hundarna, så som han har gjort de senaste dagarna. Visst hundarna kan behöva sig en bitchslap, då våra andra katter inte har slagit till dem, eller sagt ifrån om hundarna har varit på den för mycket.

Någon som ev vill ha en katt, eller känner någon som vill ta hand om Stig??

1 kommentar:

  1. Oj... Detta är ett jobbigt dilemma. Första reaktionen är ju; "Nej, inte vi, vi har ju redan katter (och hund) och det räcker".
    Men sedan kommer ångesten smygande... Tänk om INGEN vill ha Stig? Vad händer DÅ?
    :(
    Det vill man ju inte ha på sitt samvete.
    Jag lovar att jag ska höra mig för med vänner och bekanta OM dina farhågor är sanna och OM inte din sambos hjärta smälter och hundarna lär sig lite vett och katten ger upp! ;)
    KRAM!
    Kattis

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...