fredag 4 september 2009

Tillökning...

Idag har vi fått tillökning i vår lilla familj. En herrelös liten kissemiss har flyttat hem till oss i väntan på att en ägare ska höra av sig. Den huserade utanför mannens jobb, bodde någonstans på/under taket. Lappar med bild och kontaktinformation har satts upp i området där den hittades. Men då det är såå himla dåligt väder så valde vi att ta med oss den hem. Hon, tror jag iaf, dök ner i matskålen på en gång och gick sen och la sig hos en av barnen. Våra andra katter får vara ute, har öppnat dörren till den inglasade altanen så de kan vara där tills den andra känner sig mer hemmastadd. Hon verkar inte vara van vid hundar, även om våra hundar är vana med katter så får hundarna vara inne i vardagsrummet, så presenterar vi dem för varandra imorgon. Frågan är vad vi gör om ingen ägare hör av sig...vi har ju redan 2 katter o 2 hundar. För min del får den gärna stanna, älskar djur, men vi är fler i familjen. Men den frågeställningen får vi ta senare.

Vi skaffade Nemi för 6 år sedan, en katt efter min & mitt ex katt Ronja. Walle kom till oss för 5 år sedan, han är hittekatt, då hans förre ägare hade hållt honom instängd i en varm bil i 2 dygn, under sommaren, utan vatten, mat eller tillgång till frisk luft. Sen dumpade han katten i centrala mora, alldeles brevid stora vägen. J*vla idiot! Gissa om vi gick hårt på honom när vi fick reda på att det var han som ägde katten. Då hade vi inte heller haft tanken på att behålla honom, men det ändrade sig fort.

Problemet är att Nemi, inte är så jätte glad i andra katter, utan hon vill vara den enda princessan här i huset. T om hundarna har respekt för henne haha.

Ska ta kort på sötnosen imorgon o dela med mig, ifall någon läsare känner igen katten.

Kram

1 kommentar:

  1. testa med ägglossnings test en gång eller n å så vet du på ett ungefär. Jag trodde jag visste på ett ungefär men det måste ju varit fel då jag blev flyttad 18 (!!!) dagar på Ultraljudet...vi får väl se när jag får nu då! Hoppas ni får en mysig helg!! Kram

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...