måndag 1 februari 2010

The day from hell...

Vissa dagar borde man stannat kvar i sängen. Idag är en sån dag.
Låg vaken större delen av natten, kollade klockan sista gången när hon var halv 5.
Strax efter kl 07.00 ringer mobilh*lvetet. Svarar inte...
Ligger vaken efter det, innan jag ger upp o kliver upp. Ute vräker snön ner, visst jag vill ha mer snö men just idag hade det passat fint med lite solsken.

Kör igång en tvätt, äter frukost framför tv:n. En stund senare försvinner kanalerna, struntar i det o tar fram datorn. Ger hundarna mat medans den startar upp o inser att vi saknar ström i halva köket (ena sidan fungerar, den andra inte), sovrummet. Springer ner, tvättstugan är mörk o min tvätten fast där i tvättmaskinen. Kollar pannan, som larmar....Bah!!!

Huvudsäkringen hade gått, tvättmaskinen fortsätter så fort strömmen kommit igång som om inget hade hänt. Ringer de som installerat pannan, måste starta om den. Tar upp till 10 min innan den är klar säger de.

Sitter i telefonkö till Boxer, fick igång tv igen men tappat tv3. Bläää. Har settat i kö i snart 30 min och har äntligen nått köplats 24. Gjorde en uppdatering o de sägs att vi ska få nya kanaler men när jag läser så gäller det bara dem som har stöd för MPEG 4. Tror ni att vi har det?? Näää.....

Photoshop har ballat ur och jag blev arg o avinstallerade det. När jag skulle installera det igen skriker datorn att det är virus!! Gaahh!!

Vår fina, ljusa mocca soffa stinker fortfarande KATTPISS efter att vår älskade, men för stunden mindre älskade, katt bestämde sig för att använda den som toalett för några dagar sen. Köpte en svindyr flaska på Djuraffären som sägs funka.....Nepp de stinker fortfarande..fan och hans moster.... Men ska göra om behandlingen igen innan jag ger upp hoppet.

Nu ringer min mobil igen, återigen ett okänd nummer. Söker på nätet efter det o får fram att det är ett rumänskt nummer....Tror ni ja svara..nä!!

Tänkte baka bullar idag, men jag hoppar det för det lär la sluta med att jag bränner ner huset..

Nu ska jag hänga tvätten.

Men glad är att jag att bebben håller låda i magen och gör mig så glad.
Kram

1 kommentar:

  1. Hej gumman ja såg att du hittat bloggen :D ja har de skit bra här roliga klasskompisar dock saknar ja mora lite :P Jag kommer hem i helgen och ja stannar nog ända tills på tisdag så då tänkte ja komma och våldgästa er någon dag om ni är hemma? ;)
    Ja tänkte faktiskt på dej idag och att ja skulle skicka ett mess men så kom nått ivägen som vanligt :P Ja saknar er :)
    Stora Kramar

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...