fredag 5 november 2010

Åsiktsmaskinen del 3

Då var det dags för del 3 i åsiktsmaskinen och denna tur är det min tur att välja ut 5 topics. Vill ni haka på och vara med så är det bara att säga till någon utav oss. Vilka de andra är ser ni som vanligt i slutet av inlägget.

Ska vargen finnas eller skjutas av?
Jag tycker att vargen ska finnas kvar. Men att man ska försöka fördela ut reviren över hela landet och att man ska försöka få in "friskt" blod så inaveln minskar. Visst det är jätte tråkigt att bönder blir av med sina tamdjur, att jägare/hundägare får sina hundar dödade av varg. Jägaren/hundägare borde tänka på att när de släpper lös sina hundar i skogen så inkräktar de på vargens revir och de svarar med att försvara sig. Inhägnade tamboskap är som snabbmat för vargen, samlade på ett begränsat område, the dinner is served. Skämt och sido, hjälp bönderna att kunna skydda sina djur bättre. Men om man sprider ut reviren kommer det att finnas mer "naturlig" föda åt dem och då kanske de inte ger sig på tamboskapen.

Ska kamphundar förbjudas?
För det första, kamphundar är ingen ras, utan ett samlingsbegrepp för hundar, oavsett ras som tränats/tränas för att delta i hundkamper. Men nu finns det som sagt en lista med olika raser som räknas som just kamphund, och jag tycker absolut INTE att vi ska införa ett kamphundsförbud. Ett förbud kommer inte att lösa något. Man kan inte införa ett förbud bara för att enstaka hundar ägs av fel ägare. För isåfall kan vi ju lika gärna förbjuda alla vuxna, då en del förgriper sig på barn. Ska man då dra alla över en kam? Bad dogs are like bad parents - raised by bad parents!

Ska dömda sexualförbrytare hängas ut?
Absolut, det tycker jag. Men då ska de verkligen, verkligen vara dömda. För jag skulle tycka att det är säkrare att veta, för jag tror det skulle minska sexualbrotten. Både då folket är uppmärksamma och att dessa äckel vet att de hängs ut. Tycker att det är idiotiskt att dessa ska skyddas, de tjänar inget beskydd då de förstör livet för sina offer bara för att sina egna lustar skull. Nä häng ut dem och bjud dem på en kastrering när vi ändå är i farten.

Skönhetsoperationer
Skönhetsidealet är helt sjuk och alla strävar efter det perfekta utseendet. Tror inte att dessa som jagar det någonsin kommer bli nöjda. Men opererar man sig av medicinska själ, tycker jag är helt okey och att dessa borde gå att få på remiss, låta dem operera sig billigare eller gratis. Om man gör en skönhetsoperation men låter det färdiga resultatet se "naturligt" ut, tex nån bestämmer sig för sillisar som är proportioneligt med sin kropp, så tycker jag att det är helt okej men att de ska betala "normal" taxa, . Men människor som ändrar sina utseenden radikalt, att de ser ut som barbie o ken efteråt tycker jag är helt befängt.

Andar-finns de?
Jag tror att det finns ett liv efter detta och att andar vandrar bland oss. Jag vill liksom inte tro att bara är slut efter detta liv, att allt man lärt sig under detta liv är helt meningslöst. Har varit med om så mycket som inte har en logisk förklaring att jag inte kan tvivla. Men visst händer det att man letar efter en logisk förklaring först och tvivlar många gånger på det man sett, hört och upplevt.

Här är de andra som skriver
Lutt
Elin

1 kommentar:

  1. tjix alle!
    känns som vi tyckte väldigt lika den här gången. även lutts, faktiskt. men han avvek lite på "andar".
    nästa gång är det väl jag igen? som ska hitta på 5 nya... för vi tar väl några vändor till framöver?

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...