fredag 19 november 2010

Himleknallar

Idag känner jag mig totalt slutkörd i huvudet. Allt bara snurrar runt inuti mitt huvud. Ibland hoppas man på att sömnen ska ge hjärnan den vila man behöver för att orka tänka när man vaknar dagen efter. Men icke...är inte den där underbara månen på väg att bli full och jag sover sämre än vanligt. Konstiga drömmar avlöser varandra, vaknar och vet inte vad som är verklighet och vad som är dröm.

Idag har telefonen gått varm och trots det har jag en massa telefonsamtal som jag borde ha kunnat bocka av från min att-göra-lista.
Ringde mäklaren och sa att vi enats om att vi kan ta över huset den 10:e. Han ringde säljare som accepterade detta och sen ringde han banken och bokade tid. Jag i min tur ringde samma bankman 2 sek senare och bokade en tid för att lägga upp lånen. Tror att tiden som gick där emellan kan jag räkna på båda fingrarna. Säljaren hade ringt mäklaren och sagt att han har svårt med den 10:e, utan tyckte att det var bättre att vi tog över huset den 3:e dec istället. Sa att det inte funkade, men att jag skulle diskutera det med Benke o banken. Ringer Banken och pratade med honom och han tyckte att vi kunde gå med på det. Så jag ringde mäklaren igen. 5 eller 6 gången jag pratade med honom och han lovade att inte ringa mig igen under dagen.

Så eftermiddagen har bestått i att plocka ner saker, tagit hand om en väldigt mammig lilleman. Han har grinat så fort jag satt ner honom på golvet, grinat så fort jag lämnat rummet, trots att han inte varit ensam utan haft sin pappa hos sig, grinat så fort han fått syn på mig. Senare under dagen har han varit väldigt varm, kräkts och kräkts. Kliat sig i ögonen, fått tvätta dem, inte nog med att han har fått utslag på kinden sen tidigare har han nu fått utslag på magen.
Ingen hjälp får man. De säger att ögonen beror på trånga tårkanaler, men ska det klia?? Utslagen säger de kan bero på så mycket så det är bara att köra uteslutningsmetoden... BAAH blir galen.

Nä nu ska jag hoppa in i duschen, sen krypa ner i sängen med en bok.
God natt med er!

1 kommentar:

  1. Ojojoj... Fullt upp hör jag!! Lycka till med flytten. Trist att Liam är sjuk just nu när ni har så mycket att göra. Hoppas han inte utvecklat allergi mot vovvsen bara!!!
    Kram
    K

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...