torsdag 11 november 2010

Kom å tänka på det häromdagen, ibland förknippar man minnen/saker med vänner. Ibland de konstigaste kombinationerna får en att tänka på dem.
Det som slog mig då, var när jag åt en kola så irrade tankarna iväg och kolasmak tillsammans med Gudfader, förknippar jag med ett nyårsminne och 2 underbara vänner, där den ena är förknippade med kolasmak o den andre är gudfadern... don´t ask :)
En annan vän, förknippar jag med arraksbollar och pussycat dolls.
Jag har problem med att minnas ansikten på folk, deras ansikten är liksom suddiga och helt omöjligt att komma ihåg och sen försöka minnas namnen på dem är ännu värre. Så när jag jobbade i butik så förknippade jag kunderna med olika saker för att komma ihåg vilka de är, vad jag hjälpt dem med osv. Detta var ju inte en idiotsäker plan men fungerade till 95% iallafall.
Har ni några konstiga minnen/saker som ni förknippar vänner/bekanta med?

Nåja nog om det, sitter på ytterkanten av kökssoffan, omringad av Bossen & Fisen, nåja utputtad så jag bara har nån centimeter att sitta på. Liam sitter på hörnet och kastar leksaker så det står härliga till. Rätt som det är så får man den i huvudet och då brister han ut i skratt. Min mormor, som är här och hjälper mig denna vecka sitter på andra sidan och även hon håller låda till Liams lycka.
Skönt att ha nån hos sig på dagarna, fast jag har Liam så kan det bli väldigt ensamt både dagtid o kvällstid. Liksom inge kul när alla jobbar och en annan är ledig. Försöker pricka in några kaffedejter några gånger i veckan iallafall.

Liam kryper för fullt, dreglar värre än en blodhund, så allt är sjöblott, både mommo, jag, hundar, golv o kläder...
Nä nu ska jag ta hand om lilleman...

1 kommentar:

  1. Ser att ni sålt huset?? GRATTIIS!! Vad roligt för er!! När blir det flytt nu då? :)
    Kramar

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...