lördag 29 augusti 2009

Allmänt babbel...

Gissa om denna dag bara har försvunnit. Känns som om jag knappt har hunnit med något.
Hade svårt att sova i natt, jag la mig på B sida och då Bossen låg på min sida. Avverkade den ena serien efter den andra. Höll på att somna, men vakna till tvärt då Boss började yla i sömnen. Varenda hårstrå från svanskotan upp till nacken reste sig, å så var jag pigg igen.
Det började skramla från köket, Boss ställde sig upp i sängen, reste raggen och morra så in i bängen. Jag vågande inte gå upp för att kika vad det var. Först tänkte jag att det var nån av katterna, men de hade jag släppt ut några timmar tidigare. Så jag höjde volymen på tv och vände ryggen mot dörren. Bytte senare sida och la mig på min sida då den var "ledig", Boss vill jätte gärna ligga nära. Kollande på klockan sista gången 04:35. Vaknade tvärt då klockorna ringde vid halv 8. Så då var det bara att hoppa ur bingen, klä sig och gå ut på en längre morgonpromenad med Boss. Sen hem ge honom mat, äta frukost och göra sig i ordning för att cykla till jobbet i regn o blåst. Såå mysigt!!

Sen hem från jobbet kl 14 och ut på en till promenad med Boss. Det blåste så mycket så det blev bara en 30 min promenad. Sen lagade jag middag, märks att det var längesen man lagade mat åt en person, så det blev mycket mat över. Men slipper imorgon att fundera på middag. Det blir rester. Sen har jag städat, städat, tagit en promenad med Boss, och sen städat. Men nu har jag gett upp. Orkar inte mer. Fortsätter med hall, matsal o sovrum imorgon. Sitter och ser på Date Movie med en snarkande "knähund" på ca 30 kg i knäet samtidigt som jag bloggar. Kanske tar o städar hallen i nästa reklam, iallafall plockar undan så det bara är att ta en vals med dammsugaren imorgon. Fortsätter det blåsa så här imorgon så funderar jag på att tvätta lite, och hänga ut dem. Borde torka på nolltid om det inte regnar vill säga.

Nä nu ska jag ta och titta vidare på filmen o mysa med Boss

1 kommentar:

  1. Åh men tack vad du är gullig!! :)
    Ja det kan ju ta sin lilla tid...en kompis till mig tog det 10 månader för ca..och då hade hon nästan gett upp och sa att nä men nu får vi ta å vänta nån månad och sen försöka igen och vips så blev on gravid ;). Hon slutade att tänka på det så mycet och slappnade av...
    Det är nog mitt bästa tips..fast det är ju lättare sagt än gjort..jag vet!
    Kollar ni ägglossning å så? Kram

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...