onsdag 26 augusti 2009

En vecka i förändringens tecken

Under en veckas tid har det skett fler förändringar än det har gjort på länge...börjar jag bli gammal kanske??

Förändring No.1:

Har börjat fundera på att börja spara smart i fonder som man inte kan förlora insatsen på, div ett långvarit sparande för framtiden.
Även funderat på att satsa 1000 kr i olika mer riskfyllda fonder/aktier så man kanske kan tjäna lite pengar på kortare tid.

Förändring No. 2:

Denna förändring innefattar båda liv, vi har äntligen kommit överens om att göra något drastiskt för att klara ekonomin bättre. Så nu har vi gett bort våra kreditkort till min mamma och sagt att vi absolut inte får ta det om det inte är absolut kris - div som vi måste in akut till veterinären med hundarna. Men denna månad blir tuff, då augusti är en av våra tuffaste månader. Men så svårt kan det la inte vara.

Förändring No 3:

Den största av alla tror jag. Håller i er nu!!
Jag är inte BLOND längre. Jag var och klippte mig hos M igår, kort blev det. Jätte nöjd med frisyren, som alltid när jag blivit klippt av henne, men minre nöjd utväxtranden. Så när vi var och handlade fann jag en hårfärg som sååg så härligt ut, i allafall förpackningen. Bilden visade en blond tjej, så jag tänkte why not! Så fel kan det ju inte bli...eller?
Skölde nyss ur håret resultatet: Inte blont, utan mer åt det ljus bruna hållet. Men det är visserligen blött, så det återstår och se hur det blir när det torkat. Blir det för mörkt kan jag ju alltid göra slingor-blonda!!
För första gången på ca 7 år är jag inte längre blond! Hoppas folk nu ser min intelligens och inte dömer hunden efter håret. Men å andra sidan så har det varit ganska kul att chocka omvärlden, läs de som trott att jag är en dum blondin, med min intelligens. Men för er som fortfarande tror att jag bara är en dum blondin så har jag papper på att min intelligens ligger över medelbefolkningens...skrytmåns!

Ska lägga in en bild inom några dagar, så ni får se resultatet och ge ris eller ros.
Ska även uppdatera Living by Lexxi-bloggen med tavlor och lite inredning.

Nä nu ska jag skölja ur efterbehandlingen.
Kram på er

1 kommentar:

  1. Åh vad roligt!!! Att fixa med ekonomin är ju inte kul, men när man kommit så långt att man gör så drastiska åtgärder som ni gjort, så måste det kännas jättebra!
    Bit ihop denna månad, nästa kommer vara helt befriande, utan kontokortsräntor...
    Och du är brunett, coolt!
    Jag sitter precis och våndas över min utväxt. Jag kan tänka mej riktigt mörkt hår, men mannen vägrar... Han vill inte att jag gör annat än blonda slingor... :-/
    Då blir jag genast mer försiktig eftersom det betyder ju en del vad ens andra hälft tycker.
    Men, men, nu vill jag se din förvandling!! :))
    Och hemsidesuppdatering!!
    Kram Kattis

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...