söndag 23 augusti 2009

Lördag, lördag...

...men nu är det visst söndag. Dags för bingen snart.
Vaknade sent i morse, så det blev en panik start på dagen och sen skynda sig till jobbet. Vaknade verkligen på fel sida. Lite jobbigt att vara så där små grinig o sedan stå i en butik och le o va glad mot kunder. Känner sig faktiskt lite småfalsk. Men efter att ha dragit på smilbanden i ca en halvtimme så var jag faktist på bra humör efter det. Eller var det kaffekoppen som gjorde susen? Eller en kombination.

Väl hemma efter jobbet, satte ja mig i soffan o slösurfade. Sen efter att barnens skor hade torkat någorlunda så när. Då vi inte äger ett torkskåp kom sambon på den geniala idén att torka skorna i ugnen (?!) Gissa om det började stinka gammal tåbira efter en stund, trodde inte att barns gosiga fötter kunde lämna en sån hemsk odör i ett par skor. Så jag tände aromalampan och så vädrades för fullt. Skorna torkade iaf och sambon fick faktiskt städa ugnen efteråt. Så nu är den så ren o fin. I alla fall så åkte vi ut i skogen med hundarna o ungarna. Under promenaden kom jag att tänka på att björnjakten har börjat. Men vi varken såg eller hörde några jägare eller gevärsskott. Var inte ute så länge, ca 45 min, då vi låg under konstant angrepp av mygg. Jösses vilka plågoandar de är. Hundarna ser hemska ut med alla myggbett.
Sen hem och lagade mat, nåja jag kokade ris i micron och sambon lagade kassler med ananas. Rekommenderar er verkligen att koka ris i micron. Det blir kanonbra och behöver ingen passning och det kokar inte över. Min mormor (!) lärde mig att koka i micron. Mer perfekt kokt ris får man leta efter.

Senare under kvällen fick vi besök av vår förre granne och hans syskon. Satt och bubblade ute på altanen tills vi kollande klockan och insåg att många timmar har försvunnit.

Imorgon funderar jag på om man ska överraska mamma o mormor genom att åka upp till fäboden o säga hej till dem. Sen på vägen hem, svänga förbi fd grannen och kolla in hans lägenhet som jag lovat att hjälpa till med färgsättning.

Funderar på att krya ner till kojs och försöka sova lite. Är extremt trött nu förtiden, vet inte vad som hänt. Tidigare vaknade jag av minsta lilla, men nu hör jag ingenting. Inte ens alla väckarklockor o alarm, de skulle till och med en döv höra.

God natt med er kära vänner

2 kommentarer:

  1. Hej vännen! Har haft så mycket för mig att jag inte hunnit surfa runt på nätet på ett tag! Hoppas allt är bra!!?
    Så du rekommenderar ris i mikron? Hur många minuter då? Tell me, jag är en som gillar snabba lösningar (speciellt när det gäller matlagning)
    ;)
    ... och så förstår jag att ni väljer mikron då ugnen haft gamla skor på besök...

    P.s. Nice logga. Ditt namn är ju jättefint gjort! Du kanske vill ha en tatuering med ditt namn någonstans?

    Kram K

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vill bara tipsa om ett klipp, om du inte redan sett det?
    Kram K

    http://tv4play.se/hem_och_fritid/hundcoachen?videoId=1.967800&renderingdepartment=2.34742

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...