onsdag 10 februari 2010

En kreativ dag

Körde barnen till skolan i morse, nu dröjer det över en vecka innan vi har dem hos oss igen...snyft.

Väl hemma visade temp -16 grader och bestämde mig för att göra ett ryck nere i källaren.
Sagt o gjort, slipade väggarna som vi putsade förra veckan. Sen målade jag tak o väggar en gång.
Gick upp och satte igång och gick genom alla papper som vi så fint lagt i en papperspåse från ica. Det visade sig ta 3 h innan allt var klar och det var räkningar och andra papper från 2006. Fy skäms på oss. Men pluspoäng att vi har allt samlat på ett ställe.
Så efter att jag gått genom alla papper så buntade jag ihop hög efter hög, satte in aktuella papper i pärmar. Duktiga jag.
Sen blev det nån timmes vila och middag, sen gick jag ner och målade ett andra lager på väggar och tak. bestämde mig för att ta en tur med golvfärgen också.
Så nu tar jag det bara lugnt och känner att jag äntligen börjar få ordning på alla måste.

Förra våren sökte jag för ett födelsemärke som kliade o blödde. Tiden gick och födelsemärket hann "ramla" av på nåt mystiskt vis (kanske kan bero på att jag pillade på den hela tiden) innan jag fick tid hos läkaren. Men eftersom den ramlat av så avbokade jag tiden. Det hela resulterade i att jag har ett fint ärr där den en gång satt. Men idag har det börjat blöda från det, nåja inte utan hjälp, kan vara skyldig till det också. För jag tyckte att ärret så konstigt ut så jag klämde lite, och så lite till och vips så är det inget ärr längre....ooops!
Kanske ska man söka för det, kanske inte... OM den förändras så kanske jag gör det.

Nä nu ska jag ta o luta mig tillbaks i soffan
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...