fredag 12 februari 2010

Thank God it´s Friday

Idag hade jag sovmorgon till kl 08.30 riktigt skönt faktiskt.
Sen upp o stoppa i motorvärmaren, men på nåt vis funkade det inte iaf...hmm tror jag satte på timern fast jag skulle ändra om så att den inte gick på timer.
Sen frukost och slappade lite framför tv. Hundarna sov fortfarande.
Väckte Benke, hans födelsedag i dag. Inte köpt något till honom, utan sagt vad han ska få av mig o pojkarna så ska han få följa med så det blir rätt :)

Sen åkte vi ner till Mora och handlade på Toddler. Var ner på torsdagen o kollade vad vi skulle köpa, men hade inga pengar så vi åkte ner idag efter att ha nallat på mitt sparande konto.
Det blev en spjälsäng, madrass, bäddmadrass, påslakan, underlakan, örngott, kudde, täcke, 2 st frottélakan, en babybjörn som har ryggplatta för att det avlasta ryggen, ett babyskydd, bas till babyskyddet, en blöjhink. Allt detta för en helt fantastisk summa. Kom undan med ca halva kostnaden. Visst, det känns konstigt att handla så långt i förväg, tänk om något händer och så står man där med en massa saker...Men så kommer det ju inte bli hoppas vi på.

Efter detta var vi in till verkstaden och kom överens om att vi ska lämna bilen nu på onsdag. Passar på nu när Benke är sjukskriven och nu när vi har lånat mamsens bil. Förhoppningsvis är det de sista reperationerna som ska göras. Ett fel leder oftast till ett annat känns det som. Så jag hoppas verkligen att vi har en hel bil snart.
Var upp till svärmor, drack kaffe och Benke fick sitt paket. 1 par planksteksplattor!! Middagen räddad!

Hemma från Orsa så åkte vi hem o hämtade dogsen och gav oss ut i skogen. Sånt härligt väder och mycket snö så hundarna fick verkligen jobba. Själva gick vi längs skoterspåret och Benke, stackaren, fick verkligen jobba med att hoppa på kryckor i skoterspåret.

Under eftermiddagen har vi tagit det lugnt, småstädat lite grann. Gör ett större ryck med städning imorgon.

Till middag blev det plankstek. Så underbart gott, så nu ligger vi o jäser i soffan och drabbats av paltkoma light. Blev lite mycket kött, men gott var det. Till och med den färska broccolin var underbart god, tycker inte om broccoli men nu var det superb.

Förrådet i källaren är i stort sett färdig målat. Bara nå enstak duttningar kvar där jag slarvat. Sen ska dörrarna målas. Dock upplevs färgen på golvet som grått på bilderna men den rätta färgen är grå-beige..typ
Sen ska hyllorna som står i garaget upp här, så sakerna slipper stå på golvet. Har en hel del som jag packat ner i lådor under dessa dagar. Håller på och rensar gästrummet, det ska göras iordning till Linus. Han ville ha alla väggar svarta. Men efter lite förhandling kom vi fram till att en vägg blir svart och resten vita. Ska måla hans säng svart, klä om soffan och måla om dess stomme till svart. Ska köpa en byrå till honom så att han kan ha sina kläder hos sig istället för inne hos Simon
Simons rum ska också göras om, och han vill ha likadant. En svart fondvägg och 3 st vita väggar.
Men eftersom hans säng redan är vit så ska jag måla hans byrå vit.
Så detta ska jag sysselsätta mig med nu de kommande dagarna. Glad att jag köpte färg medans jag jobbade.

Före & Efter
Inkl det vi handlade på toddler idag. Grejerna får stå här så länge.


Före & Efter

Diezel & Boss race i skoterspåret

Dagens middag...mumma!!

1 kommentar:

  1. Hej!!! Klart vi kan ses!! Nästa vecka nån dag?? Hittade du påslakan på toddler? Jag va där i torsdags och hittade inget påslakan till spjälsäng tyvärr :/.
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...