måndag 22 februari 2010

Måndag

Veckan som gått i korta drag.

Sön-mån var jag hos mormor och hjälpte till med att plocka ur skåpen. Så jobbigt att se henne så ledsen, hon som alltid är stark. Hon skickar hem mig på mån fm eftersom jag har magvärk och hon tycker att det är bättre att jag åker så att jag kommer närmare ett lasarett än när jag är hos henne. Vila dock en stund så att det värsta av magvärken gått över.
Barnen kom till oss under dagen-alltid lika kul!

Tis: En snabb visit till Ikea, köpte golv till Linus rum, tänkte även köpa till Simons rum o gästrummet, men hoppade det då golven som ligger i de rummen är 3-4 år gamla. Men målet är att lägga samma golv i hela huset. Men tar ett rum i taget.
Hem o ut med hundarna en snabbis. Sen snabbt in till Orsa o följde Linus på hockeyträning. Kommer på att vi inte ätit middag så det blev att dela på en pizza efter träningen.

Ons: Började tidigt på morgonen med Linus rum. Målade tak, lister och väggar
Målade även de hyllor som vi ska ha i sovrummet ist för sängbord. Bild kommer...
Målade Linus soffa svart, furufärgad tidigare, målade även sängen svart.
På kvällen blev det att sy om kuddarna i soffan och målade väggarna en sista gång.

Tors: Möblerna får sin sista omgång färg. Får magvärk och får hjälp av Benke att lägga omkull mig. Han försöker få tag i min handläggare på AF men hon svarar inte, så med hemsk magvärk måste jag åka ner på mötet för att inte bli avstängd från A-kassan. Sen hem och hämtade Benke. Han o barnens mamma ska på möte i skolan så jag går o fikar med barnen.

Fre: Upp tidigt och börjar lägga golv. Inser att sitta på knä var inget skönt med min nya vikt. Men upptäckte snabbt att min rumpa har blivit väldigt skön att sitta på. Så där åker jag fram på min mjuka rumpa o lägger golv. 4.78 kvm golv/timmen tycker jag är en bra hastighet för att vara klumpig, gravid och framhasandes på rumpan. Så stolt över mig själv, för när allt är lagt inser jag att det bara återstår en planka med golv. Snacka om att kunna räkna ut den exakta mändgen + spill. Sen gick resten av dagen åt med att inreda rummet, skruva ihop byrå och sätta upp hyllor. Barnen kommer hem sent men Linus blev superglad över sitt nya rum och somnade väldigt fort. Simons rum ska vara klart till v 9.
Bilder kommer när båda rummen är klara.

Lör: Tar det bara lugnt. Bakar sockerkaka, tårta och havrebollar. Barnens farmor o farfar kommer och grattar Linus som fyllde 10 denna helg. Senare på em lämnar vi barnen en snabbis hos deras faster så att vi kan åka o kolla till stugan. Men vi kom inte upp så vi åkte tillbaks o hämtade barnen.

Sön: Tar det superchill. Firar Linus, han får gå på skattjakt efter sina paket.
Vi har som tradition att den dagen de fyller får de välja precis vad de vill äta till middag. Linus väljer överraskande nog rödspätta m potatismos o grönsaker ?!! Trodde faktiskt att han skulle välja pizza eller hamburgare.

Idag tar ´jag det lugnt. Har ont i magen, men ska snart ner i tvättstugan o köra åtminstonde en maskin med tvätt.
Denna vecka blir det att börja med Simons rum, besök hos BM, mamma kommer hem från thailand och kommer hit på tors så åker hon o jag till mormor då det är begravning på fre.

2 kommentarer:

  1. Shit vad du ligger i!!
    Hur orkar du???!!? Jag blir alldeles matt av att läsa om allt... och sedan: "På lördag tar jag det bara lugnt, bakar sockerkaka, tårta och havrebollar" Och så fick ni främmande och körde ut till stugan och hem....
    Du är omänsklig. ;)
    Vilken vecka är du i nu? Har ni kommit på några namn än?
    Hoppas du kan varva ner den sista tiden och bara njuta.
    Jag känner mig liiite skyldig till att ha sagt vid ett tidigare inlägg, att du inte hinner renovera sen när bebben kommit...
    Så nu säger jag: TA DET LUGNT! ;)
    Varma kramar!
    /K

    SvaraRadera
  2. Shit vad du ligger i!!
    Hur orkar du???!!? Jag blir alldeles matt av att läsa om allt... och sedan: "På lördag tar jag det bara lugnt, bakar sockerkaka, tårta och havrebollar" Och så fick ni främmande och körde ut till stugan och hem....
    Du är omänsklig. ;)
    Vilken vecka är du i nu? Har ni kommit på några namn än?
    Hoppas du kan varva ner den sista tiden och bara njuta.
    Jag känner mig liiite skyldig till att ha sagt vid ett tidigare inlägg, att du inte hinner renovera sen när bebben kommit...
    Så nu säger jag: TA DET LUGNT! ;)
    Varma kramar!
    /K

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...