onsdag 3 februari 2010

Hos Bm idag

Idag hade ja gtid hos BM. Går in i v.27 nu. Har gått upp 12 kg sen inskrivningen och det känns verkligen. Måste komma ut o röra mig under längre sträckor för att behålla flåset lite bättre. Så det är inte för att gå ner i vikt. Det får jag ta tag i efteråt. Jag o min svägerska får peppa varandra då det bara skiljer några dagar mellan våra beräknade födslar.

Magen växer som den ska, eller det är la livmodern de växer. Idag var SF-måttet 25. Hjärtslag 152 och mitt blodtryck har återigen gått upp. Snart ligger jag på vad som klassas som normalt blodtryck.

På Uv sticka upptäckte de att jag troligtvis har fått en uvi. Ska in imorgon med ett prov så de får skicka det på odling. Jag frågade min BM om det kan skada barnet om jag har UVI och hon säger att det finns de som fått missfall pga UVI. Stämmer verkligen detta??!! Har läst att det kan resultera i förtidigt födda barn.

Så nu dricker jag massa vatten, tranbärsjuice och äppelcidervinäger....

Skulle egentligen komma in med en odling när jag ska dit igen om 3 veckor men eftersom njurarna inte funkar som de ska, så tyckte de att det var bäst att jag kommer imorgon.

Nu sitter min mamma på planet till Thailand...inte ett dugg avundsjuk. Hon blir borta i 3 v. Glad för hennes skull, hon behöver vila upp sig då hon jobbar alldeles för mycket.

Barnens mamma åkte till Teneriffa i tisdags morse. Första gången hon åker utomlands å så hamnar hon bland storm o översvämningar på Teneriffa. Usch lider med henne och hoppas att de får bättre väder resten av veckan.

Barnen fick en kusin i fredags, en liten kille som om jag inte minns fel vägde över 4 kg. Namnet han får bära var ett av namnen jag hade som förslag.
Barnen är iaf jätte glada och pratar om lillkillen.

Barnen och deras pappa har nu gått o lagt sig. Känner mig tvärpigg trots att jag varit vaken sen kl. 5 imorse.

Läste på dalarnas tidningar att Mora BB kommer att fortsätta vara stängt på obestämd tid. F-N på ren svenska. Hade hoppats på att de skulle hinna öppna innan jag ska in o föda. Men det blir att åka till falun. Mamsen blir glad iaf.

Nä nu ska jag ge hundarna lite mat.
Och imorgon ska jag baka bullar, speciellt till min favvo tös för att hon ställer upp så mycket och är bara för underbar.

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...