lördag 22 januari 2011

Nine, one, one

Ibland har det hänt här i livet att jag har blivit "förvarnad" om olyckor om jag bara har lyssnat. Till exempel så har stereon i bilen plötsligt höjts, saktade ner farten och stunden efter hoppade ett rådjur framför bilen. Hade jag inte saktat in så hade jag kört på det. En annan gång var förra vintern, då jag var gravid och vi var på väg till mormor i värmland. Under resan så känner jag att vi måste stanna, ta en paus. Så i skogen mellan dalarna och värmland stannar vi en stund innan vi fortsätter resan. Efter en liten stund på vägen kommer vi till en olycksplats, olyckan hade nyss inträffat och hade vi inte tagit en paus så hade vi varit inblandade. Benke som inte tror på det övernaturliga har börjat tagit mina varningar på allvar då vi har varit ute o rest och jag kunnat förvarna honom om vilt på vägarna. Jag kan inte förklara det.

Men visst så händer det att det blir fel, inget sker. Ibland kanske jag "övertolkar" symboler och händelser som sätter giller i mitt huvud.

I lite mer än en veckas tid har jag råkat sett på klockan när den visat 9:11. Tyckte det var lite lustigt de första gångerna, men för varje gång jag sett detta tycker jag att det är skumt och börjat fundera på vad det betyder. Jag tolkar det som 911. USA´s alarmnummer. Alltså att någon vill varna mig för något.
Flera dagar gick utan att något händer och jag idiotförklarar mig själv för att jag trodde att det är en varning. Lite loco loco över det hela.

Men så började det ena efter det andra hända.

1) 2 st dödsfall, inte nära till mig men dessa stod andra familjemedlemmar nära.
2) Mamma åker in med ambulans och är fortfaranade inlagd på lasarettet.
3) En släkting halkar och bryter fotleden.
4) Bosse som inte är bra
5) Liam som har sin första kruphosta
6) Kompisens son bryter även han foten
7) Jenny halkar här ute på gården och får hjärnskakning och ont i nacke & rygg.
8) Jag går numera runt med en bula ovanför ögonbrynet sedan jag öppnade dörren och när jag sedan ska gå in i rummet är i mina egna tankar ser jag inte att dörren inte är helt öppen utan jag skallar således dörren.

Vad kommer härnäst, för jag ser fortfarande 9:11. Eller övertolkar jag allt??

1 kommentar:

  1. Jag tror på dig! Tur du har någon som varnar och hjälper dig genom livet!! :) kram

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...