torsdag 27 januari 2011

Nu räcker det med djävulskap

Som en del av er vet så åkte jag till Falun i helgen för att vara nära mamma som ligger på lasarettet. Under den tiden fortsatte jag se 9:11. Mamma blev allt sämre under tiden vi var i Falun och läkarna nonchalerade henne och sa att det inte var något fel på henne.

På tisdagen då jag, efter att ha tillbringat hela dagen i Skönvik för en ny rehabutredning, och kom tillbaks till falun och skulle betala parkeringen så fick stå till ons kl 9:11.
Tanken gnagde i bakhuvudet hela tiden, något varnas jag om, men vad. Båda föräldrarna på sjukhus, mamma för kramper i ryggen, pappa som skulle in och operera bort cancern.
På tisdags kvällen bestämde jag mig för att åka hem under onsdagen.
Pappa skulle opereras under onsdagen, väntade på besked på under dage om hur operationen hade gått.
Var upp till mamma med kläder och medicin innan jag åkte hem. Mamma var sämre, hade ont i bröstet och krampade allt mer. Tog farväl och åkte hem. Väl hemma ringer jag till mamma, men får prata med mormor för de håller på och tar EKG på mamma.
Vid middagen ringer pappas fru och sa att hans operation gått bra, men att bortsett från att operara bort binjuren, som var planerad, opererade de även bort mjälten och en del av bukspottkörteln.
Tiden går, försöker ringa mamma men får inget svar. Mormor ringer och säger att mamma krampar och det är en massa läkare som håller på med henne.
Senare på kvällen ringer en sjuksköterska från avdelningen och säger att mamma kollapsat under ett krampanfall o blivit skickad till IVA. En timme senare ringer en läkare från IVA och säger att läget för mamma är allvarligt, att de funnit flera proppar i båda lungorna och att de påbörjat behandlingen. Jag skulle göra mig beredd på att åka in. Så sent igår packade jag återigen väskan, gick och la mig så jag kunde vara utvilad ifall jag behövde åka in. Men de ringde aldrig så läget var under kontroll. När jag pratat med IVA idag så hade man tagit nya prover, mamma hade blivit kontaktbar nu på morgonen. Läget var fortfarande akut, men stabilt. Imorgon kommer hon troligtvis bli skickad till medicin. Åker tillbaks till Falun under helgen. Förhoppningsvis var det mamma 9:11 var riktad mot och att inget mer händer. För det var ju på onsdagen p-tiden gick ut kl 9:11 och det var under den dagen mamma kollapsade. Läkaren sa även att om det hade gått någon timme till så hade det varit försent och mamma hade inte levt idag.

2 kommentarer:

  1. Men, vad jobbigt!!!
    Jag har inte varit inne så mycket på internet sedan Felix kom. Jag har inte haft tid... Hur har du det??? Läser om dina föräldrar. Hoppas det är bättre nu och att du får lugn och ro.
    Skickar styrketankar.
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Stackars Alex, jag har varit så virrig det senaste och inte kunnat ringa. Jag hoppas att allt blir bättre, behöver du nagon hjälp?
    Kramar!

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...