fredag 21 januari 2011

Veckans 5 blonda ögonblick

eller ska jag skriva tillfällen i livet som man själv inte riktigt förstår vad man sysslar med...

1) När du bakar och det står vispa i äggen, så ska du knäcka äggen innan trots att det inte står så receptet.

2) När du är i affären och läser på kryddpåsarna, så skrik då inte ut, utan att läsa ordentligt, att det finns en krydda som heter herpes. För när du sedan läser mer noga ser du att det står herbes.

3) Ta på dig glasögonen när du tar fram ansiktskrämen, så slipper du, efter att ha smörjt in hela ansiktet, bli överraskad av att ansiktskrämen luktar som tandkräm. Jösses vad svårt det är att få bort tandkräm i ansiktet.

4) Om du, speciellt som nyinflyttad vill minska risken att då smeknamn redan efter en månad, bestämt dig för en slappar dag och bara gå runt i den där gamla, utslitna men ack så sköna t-shirten, glöm inte bort att du bara går runt i t-shirt och trosor, då du i din iver ser att brevbäraren levererat ett paket till dig och springer ut. Inte nog med att du kommer frysa rejält om låren, grannarna kommer att titta storögt på dig.

5) När du ringer till butiken där du beställt ditt nya dammsugarmunstycke för att höra om det har kommit, kom då ihåg vad det heter. Säg inte " Hej det är Alexandra och jag var in o beställde en sån där sugmojäng förra helgen. Mannen i telefonen svarar lite frågandes: Vad hette det sa du? Jag svarar: Ja men en sån där man trär på röret, en sån där sugmojäng. Helt tyst i andra luren, i min iver att hitta rätt ord, trasslar jag bara in mig mer. Försöker förklara att det är det är den där mojängen som sitter längst ut på röret och att vi var in förra helgen för att min sugmojäng som är motordrivet gått sönder. Vid detta laget har mannen i luren brist ut i skratt och frågar om det är jag som beställt ett dammsugarmunstycke.
Pinsamt!!!
Glöm att jag går in och hämtar den när den har kommit...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...