måndag 18 maj 2009

Är det bestämt nu?

Nu känns det som om vi är på samma köl när det gäller huset. Har liksom tappat ork och lust att göra något. Men har nog till 98% bestämt oss för att åtgärda fuktskadan i badrummet, göra klart de påbörjade renoveringsprojekten och försöka sälja till hösten.

Har pratat fram och tillbaks i ett halvår nu om hur vi ska göra. Men vi har stora planer på vad vi vill göra med våra liv och då passar inte detta hus in i bilden. Sen börjar vi växa ur huset känns det som. Många tycker att vi har stort hus med en massa möjligheter, men det är trångt när vi är hela familjen här.

Men frågan är om man kommer hitta det där perfekta huset, med den perfekta tomten. Eller om det blir att man hittar det ena och får lösa det andra på vägen. Så antingen blir det att söka efter ett hus med renoveringsbehov på den perfekta tomten, eller den perfekta tomten och bygga sitt drömhus. Frågan är vilket man tjänar på i längden? Ett hus som man renoverar med tiden, lägger ner pengar på och till slut når det där perfekta som man vill uppnå. Eller bygga sitt drömhus, göra allt klart under en ca 1 år, veta om att allt är inflyttningsklart och att man inte behöver renovera på flera år. För jag tror att det är svårt att hitta ett hus som har allt på en och samma gång.

Många tankar far runt i skallen och jag undrar i vilken ände jag ska börja.
Men tids nog ska nog allt vara löst.

Nä nu ska jag krama om mina fina hundar och njuta av att ha slutat arbetet.

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...