onsdag 27 maj 2009

En mitt i veckan update...

Lördag: Jobbade till 14:00, sen hem och jobba lite i trädgården, fick besök av kompisar som hjälpte till att såga upp flaggstången (som gick av förra helgen, då vi skulle plocka ner den och måla den, genomrutten) och även de äppel, plommon o klarbärs träd vi sågade ner då. Ja jag vet, så himla synd att såga ner dem, men de var sjuka och gav inte längre några frukter. Sen på eftermiddagen var vi ut till min ena svägerska och hennes familj, körde dit ett gym som de ska låna på obestämd tid, sen bjöd de på god mat, vin och lite annat god dricka och ett gott sällskap
Söndag: Åkte ut och fiskade med några kompisar. Fick en hel del bäcköring och en liten harr
Måndag: När jag gick och la mig på söndagskvällen, mådde jag så fruktansvärt illa. Försökte bortse från det. Men omkring kl 02.00 vaknade jag av att jag mådde ännu mer illa. Så jag gick upp och tillbringade natten på toan. Sittandes på toastolen med en hink i handen. För första gången i hela mitt liv drabbades jag av magsjuka (tror jag iaf, kan ju vara nåt jag ätit)
Blev att stanna hemma från jobbet och hålla mig i närheten av toaletten.
Tisdag: Ringde jobbet på morgonen och frågade om jag skulle komma in o jobba, men de ville att jag skulle stanna hemma en dag till, just in case. Kände mig lite piggare, satt ute i solen och började måla en av trädgårdsstolarna vita. Lyckas bränna mig mellan skuldrorna, bara skuldrorna, knepigt. Men innan jag hann strycka klart första lagret, så började det regna, så det var att bara skynda sig in i garaget med stolen.
Hann med en promenad i skogen m hundarna
Onsdag (idag): Började jobba kl 9:00, blev själv efter kl 16, då de andra slutade och en annan blev sjuk. Men det var lugnt idag, så allt flöt på perfekt. Men "någon" bestämde sig för att visa att jag inte alls var ensam. Stod på lagret och packade upp varor. En bit i från mig står färgskaken. På den finns en massa knappar, varav en höjer och sänker man översta plattan beroende på vilken storlek det är på burken. Och för att sänka/höja den, måste man hålla in en knapp och sedan släppa för att trycka igen. Iaf så står jag där i godan ro, när jag hör att det börja låta från skaken. Plattan som varit i botten, höjs upp under en längre tid utan avbrott. Nackhåren reste sig i nacken må jag säga.
Sen när jag slutat efter kl 18, var det hem och ut med hundarna i skogen, mellan åskskurarna. Nu under kvällen har vi fått besök av kompisar och nu käner jag att det är dags att ta ut hundarna en sista gång och sen krypa till kojs.
Denna vackra pöl fann vi under vår promenad i skogen

Våra vackra älsklingar

1 kommentar:

  1. Det är då märkligt att du alltid har spökerier intill dig. Är det någon som följer dig??? :-/
    Kramar K -som varje dag tittar på hundburen och tänker på er... och ber S... SOM ALDRIG kan bestämma sig :-// Det är väl det där med att det är svårt att montera ner?? Har ni skaffat någon annan?

    P.s. Fina bilder :)

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...