fredag 29 maj 2009

Jag är snart...

...ett proffs på att skriva överklagan och andra brev till diverse myndigheter. Iallafall nu efter snart 6 års stridigheter med försäkringsbolag och bla förnedringskassan.
Var med i dalarnas tidningar förra veckan om min kamp om att få rätt mot försäkringskassan om min rätt till arbetskadelivränta. Läs artikeln här. Försäkringskassan menar att jag inte är berättigad till arbetskadelivränta då jag tog en annan väg till jobbet. Att jag tog en annan väg var pga att slippa bli stående i bilköer då det var både mora festival och vasastafetten då när jag körde av vägen. Tom vägverket uppmanar trafikanter att ta en annan väg om det är svårframkomligt på den ordinarie vägen för att minska utsläpp från bilar vid tomgångskörning. Få se nu om FK överklagar ärendet till Regeringsrätten eller om de tar sitt förnuft till fånga och ger mig rätt.

Men ikväll har jag slitit för att få ihop ett brev till länsrätten där jag ska yttra mig om ärendet om att få rätt till aktivitetsersättning. Men har inte så stora förhoppningar att få rätt i det ärende, men det kostar inte att överklaga FK´s beslut. Anser enlig mig själv att jag har rätt, men man känner sig väldigt liten när man har med myndigheter att göra.

Nä nu ska jag ta och försöka sova, ska till veterinären igen med Boss. Sen kanske jag måste in o arbeta på min lediga dag då vi är en kort på jobbet.

God natt kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...