söndag 10 maj 2009

Hundlek

Idag är jag tröttare än vanlig. Sovit ca 3 h i natt. Tittade på klockan sista gången vid 03:42, vaknade kl 06:25. Den tiden jag brukar gå upp på vardagarna. Men jag har överlevt även denna dag, hoppas att tröttheten håller i sig en halvtimme till. Blir en tidig kväll idag.

Idag, unnade vi oss en "lyxig" frukost, men färskt nybakat grekiskt lantbröd med skinka, ost och gurka. Köpte hem en juice (längesen det fanns i kylskåpet) och varsin yoghurt från Danio. Sen var det hundarnas tur att få frulle.
Fortsatte med en av tavelbeställningarna idag, men jag tog en paus efter en timmes målning. Det blir inte som jag vill, något är fel. Kan tillägga att jag håller på att måla ett porträtt på två barn. Och den yngsta ser ut att vara typ 60 år. Ser jätte gammal ut. Så det är lika bra att lägga ifrån sig pensel o fortsätta senare.
På eftermiddagen var vi in till Orsa, körde hem Benkes systerson och passade även på att träffa M & J och Fanjara. Fanjara är en Thai Ridgeback på 5 eller 6 månader. Släppte hundarna så de får leka utan koppel, så lätt att det blir trassel med koppel annars. Släppte även Boss, det är 6 veckor sedan han fick springa lös. Han är bättre i hältan, dock haltar han fortfarande lite efter att ha legat still, men det går åt rätt håll. Pga av hans hälta fick han inte springa lös så länge, men det verkar ha gått bra.
Sen efter en lite lek, åkte vi upp till fäboden och hälsade på mamsen o mormor. Hjälpte mormor med hennes mobil. Hon har lyckats stänga av ljudet på mobilen och fick inte på det igen. Som tack för hjälpen bjöd hon oss på grillkorv och bensinpengar. Visst är det konstigt, grillkorv smackar så mycket bättre utomhus/i fäbod än vad de gör hemma.
Lite bilder från dagens hundträff

Boss & Fanjara

Boss & Diezel som ser lite insane ut eller vad tycker ni?
Fanjara
Lite fjäskning på gång

Smaskens

Jaktlek

Dragkamp

Nä nu ska jag ta o hoppa i bingen, Godnatt allesammans

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...