fredag 29 maj 2009

Ett tecken?

Som ni kanske vet så har vi funderat på att sälja huset och köpa ett annat. Men vi har liksom inte bestämt oss ännu. Många tankar virvlar runt i skallen, kan vi verkligen finna ett "billigare" boende. Kan vi få ett hus med samma standard utan att betala för mycket.

Igår natt hade jag en sån himla mysko och halvt om halvt äcklig dröm. Så jag var tvungen tolka drömmen.
Iaf så drömde jag, utan att gå in på detaljer på det vidriga, att vi bodde i en liten röd stuga, omgiven av skog och uthus. Vi höll på att bygga ihop boningshuset med en av uthusen för att få ett större hus. Vi hade en massa hantverkare som hjälpte till med det vi inte klarade av själva.
När jag gjorde en tolkning på allt, så var det att ekonomin kommer att vända till det bättre, vi kommer snart bo i ett annat hus och att vi bör se om familjens omkostnader och söka efter ett annat boende. Och att någon som är sjuk kommer att bli frisk och en som är frisk kommer att bli sjuk. Min mamma är sjuk, hon vill inte säga så mycket om hur dålig hon är, så jag hoppas på att om drömmen är "sann" att det är hon som blir frisk. Men så funderar man på vem det är som kanske blir sjuk. Ibland funderar jag på om det är mig det handlar om, för den senaste veckan har jag haft problem med magen och även det har utgört en del i drömmen. Men vem vet, kanske är det någon man alltid sett som supernatural, som aldrig varit sjuk, som blir det.

Jag brukar inte tolka in så mycket utav det, bara ha det i tanken. Men så mycket stämmer med det som händer i vardagen, kanske ger de mig en fingervisning om vad jag ska göra med mitt liv. Eller är det så som de flesta, logiskt tänkade personer, att drömmarna bara handlar om hjärnas bearbetning av sånt som händer i ens vardag. Att det är hjärnas sätt att bara kunna hantera allt som surrar runt i ens virriga hjärna?

Nä nu ska jag hoppa in i duschen, sen åka och göra som pensionärerna - handla på morgonen :D.
Sen om jag hinner, hitta morsdagspresenter, innan jag ska till veterinären med Boss. Sen kanske jag ska jobba. Undrar när de ringer och ber mig komma in.

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...