onsdag 13 maj 2009

Måste få spy ur mig lite..

Nu börjar det kännas rejält i kroppen att jag jobbar 75%. Känner mig totalt överkörd, men det är bara att bita ihop om jag ska klara mig ekonomiskt. Få se hur det känns längre fram, ifall det är hållbart eller om jag måste gå ner i tid igen. Men jag vill verkligen klara detta och kommer göra allt jag kan för att nå målet med att klara av 75% arbete.
Men just nu är värken så hemsk att jag inte vet vad jag ska göra. Sitter med nackkrage för att försöka slappna av i nacken, men det hjälper föga. Hoppas bara att jag klarar av att sova i natt, annars kommer morgondagen bli värre.

Det positiva är att de senaste två månaderna som jag sakta ökat upp tiden på jobbet har resulterat i att butiken har ökat försäljningen och därmed tagit igen de månader som det gått sämre.
Sen har de på jobbet bestämt sig för att göra en citat tavla med mina grodor/svar till kunderna.
Som tex: En kund hittade en klinkerplatta h*n ville ha, men när h*n fick reda på priset sa personen i fråga att det var för dyrt. Jag svarade att har Ni inte råd att köpa det ni tycker om, ska ni inte renovera.Det blir dyrare i slutänden.
Sen hade vi en annan kund som hittat ett kakel/klinker som h*n ville ha, sa att det tar ca 1 månad att få hem det från italien. Kunden utbrister 1 Månad!?! Jag behöver det nu på en gång. Då svarade jag lugnt: Om du har så bråttom, så skulle du ha varit här igår. Men den som de tycker är bäst är när jag står med en kund i kassan som köpt färg. Frågar om han ska ha penslar, maskeringstejp mm. Han svarar: Nej jag har allt det där. Jag min nöt kläcker ur mig (utan att tänka): Jaha då är du välutrustad. Alla runt omkring börjar skratta och jag står där och fattar nada, tills det går upp ett ljus. Lite smått pinsamt blev det, men kunden tog det med ro och börja driva med mig.
Mina kollegor som inte hörde allt utan bara min klokrena mening, frågade mig efteråt hur jag kunde säga nåt sånt.

Åh btw idag trodde jag att jag skulle dö. Har som sagt en massa kakel/klinker som vi importerar från italien. Idag hittade jag en konstig hög med något som jag inte kunde förstå vad det var. Petade på en av dessa konstiga mojjänger och den gick sönder och trots en massa kunder i butiken skrek jag. Det gick uppför mig att det var en massa kokonger med en massa läskiga skalbaggar inuti. Frågade T om hon kunde ta bort det. Men nix, inte heller hon vågade. Sen gick jag och frågade M om hon hade nerver o stål, men nix inte hon heller. Sen kommer chefen L, så jag sa: Du som är en stor o stark o tuff man, kan inte du ta bort ett gäng med kokonger m skalbaggar? Haha det funkade, han gjorde det. Men ryser fortfarande när jag tänker på dessa äckliga saker. Kokongerna såg ut som de där sombreos snacksen. Varför ska jag alltid peta på allt? Det var likadant när vi for till grekland. Såg en så underlig växt. Såg ut som en stor "pung" som bara hängde, så jag var bara tvungen att peta på den. Och i samma ögonblick hör jag en smäll och den exploderar-rakt i mitt ansikte. Måste leta rätt på en bild av dem så ni får se hur de ser ut.

Nä nu ska jag gojja ner mig i soffan bland dogsen och se på Grey´s.

Kram på er

1 kommentar:

  1. :)) Jag förstår att dina kollegor har kul när de jobbar med dig :))

    Trist att nacken gör sig påmind. Jag hoppas verkligen att du kan fortsätta på 75 procent om det är det du vill.
    Vet du vad jag ska göra nu i helgen? Jag ska gå kurs 3 hos Pia :))

    Kram K -häxan

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...