tisdag 5 maj 2009

Tisdagen from hell

VILLE verkligen inte vakna idag, hade kunnat gjort nästan vad som helst för att få stanna i sängen. För när jag vaknade, kändes det nästan som om jag glömt att jag glömt somna. Men efter en lååång snooz-time drog jag mig upp. Klockan är 06:44 och jag insåg att jag skulle ha gått upp 44 minuter tidigare. Drar på mig mjukisbyxorna, usch rumpan känns större idag. Sätter på mig Bh:n bak-och-fram och inser att det faktiskt passar bättre sååå ?! Tittar mig i spegeln, håret är lika trassligt som två daggmaskar som håller på att göra barn. Ger Bosse sin första medicin, drar upp Diez ur soffan för nu ska vi ut och gå. Öppnar dörren, hundarna stannar lydigt i dörröppningen och söker ögonkontakt. Jag säger varsågoda och hundarna tar två små steg ut på bron. Tittar på mig och Diez vänder om och Bosse följer med. Tar i med basröst och säger kom nu. Motvilligt följer de mig och vi hinner två steg ur huset, då himmelen öppnar sina portar. Diez tittar på mig med en blick som säger vad-vare-jag-sa-att-du-alltid-ska-bestämma. Sen går promenaden i rask takt. Väl hemma, går hundarna o lägger sig och jag hoppar in i duschen. Äter frukost, ger hundarna mat och ska till och göra mig i ordning, men hur jag en göra så är håret en katastrof. Gillar verkligen inte dessa badhair days. Ett tag funderade jag på att ta trimmen o raka av håret. Då hade det i allafall varit en bad X day mindre. Men gjorde ju naturligtvis inte det, har gjort det förut o kom ihåg att jag ångrade mig efter halva huvudet. Men eftersom vi kommit halvvägs så var det bara att bita ihop o fortsätta.
Men med hjälp av lite hårnålar så var det någorlunda ok.

Ger Boss dagsen sista medicin, pinar bort på cykel till jobbet. Jobbet flyter på bra, trots att jag har huvudvärk, känner mig grinig och sisådär lagom pluffsig. Men enda tills jag går in på mataffären bredvid för att handla lunch, mitt köp medges ej, blir arg då jag vet att jag har pengar på kontot, satte ju in pengar igår. Nåja inget att göra åt, har ett annat kort i reserv. Betalar och tankarna far runt i skallen. Vart f*n har mina pengar tagit vägen?! Nåja ingen idé att fundera på det nu då jag inte kan göra något åt det förrens jag kommer hem. Ringer mannen strax innan 16 och undrar om han kan hämta upp mig på väg hem så jag slipper cykla i hällregn. Nån gång efter kl 16 ringer han och säger att han blir sen, det är punka på bilen. Halvtimme senare kommer han, lämnar cykel på jobbet, då Benke säger att han hämtar upp den sen efter att han varit in till verkstaden med däcket. (han fick låna lastbilen av sina chefer så han kunde komma iväg). Lämnar av mig hemma, går in till hundarna, släpper ut hundarna en sväng, Diez vägrade så det var bara Boss som gick ut.

Så nu sitter vi alla tre i soffan, njuter av en riktigt god chokladkaka, för en vecka i månaden står choklad överst på listan. Tänk vad hemskt om man vaknade en morgon och inte fick sin dagliga dos choklad för att regeringen förbjudit choklad....

2 kommentarer:

  1. Vilken underbart levandebeskrivning!
    Puss på dej!
    Med maskar som hår och bh bak-och- fram, så kommer du alltid sprida glädje till dina vänner och bekanta.
    :)

    Kram K

    P.s. Hoppas morgondagen blir bättre

    SvaraRadera
  2. Hehe ja du känner dig iaf inte helt våldtagen som jag gör och dessutom har jag väntat på bussen i ett ösregn.

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...