torsdag 16 april 2009

En dag full av skratt

Denna morgon började ju toppen bra, skjutsade Benke till jobbet kl 06.45, sen hem en stund, tänkte ta en kort morgonpromenad med dogsen, men de tittade bara på mig en kort stund innan de fortsatte sova. Sen iväg till läkaren, medans jag står i väntrummet o väntar på att få komma in till läkaren så ser jag ut genom fönstret o inser att det snöar. Fy f*n vill inte ha nå mer av den varan. Var hos läkaren en bra stund, blev prat om ev en ny rehab. Men läkaren visste inte om jag var berättigad till det eller inte eftersom jag har gått så länge med skadan. Återstår o se vad som händer och fötter.

Sen hem, inga hundar som möter en, konstigt. Men ser sen att de fått upp dörren till sovrummet och låg nu och snarkade i kapp i sängen. Så jag gjorde lite frukost till mig själv, fortfarande ingen hund reagerar. Annars brukar Boss vara inne i köket innan man ens hunnit öppna kylskåpet. Sätter mig och äter, ser på nyheterna och väntar sen på att min underbara vän J ska komma så vi kan åka in till falun med Boss.

Hundarna vaknar i samma veva som J kom, så vi tog en liten runda med dem innan det bar av till Falun. Resan ner till Falun gick bra, J avlöste mig halvvägs och körde sen resterande sträcka. Klarade iaf av att köra nån mil längre än vad jag tidigare gjort efter olyckan. Iaf så visade röntgen inga skador på skelett eller leder. Jätte skönt att det "bara" var en mjukdelskada. Så nu får han äta antiflammatoriskt ett tag. Tråkigt nog kan vi inte ställa ut honom som det var tänkt. Då han, pga medicinen, får en karenstid (heter det så) på 28 dagar.
Hade så himla kul m J idag. Bara en massa tok och gapskratt, så nu har jag början till träningsvärk i käkar o mage. Så himla kul att umgås med henne, hon får en alltid på så himla bra humör och hundarna är tokiga i henne.

Senare på kvällen fick vi besök av två andra kompisar. Även där bidde det en massa glada skratt. Så härliga snubbar.

Nä nu måste jag avrunda, ska ut med dogsen en sista vända.
Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...