måndag 6 april 2009

Några lugnade ord

..var det som behövdes. Veterinären sa att det troligtvis bara var ett ytligt blodkärl som brustit, men att vi skulle hålla det under uppskikt o blev det inte bättre så skulle vi höra av oss. Men nu under promenaden verkade allt vara som det ska vara.

Men pratade m vetten om Boss hälta och hon tyckte att vi skulle boka en tid för röntgen. Eftersom han blivit halt igen efter nån vecka utan hälta. Sa att jag skulle återkomma. Pratade med kennel och de tyckte att det var bra att röntga en gång för mycket. Han har ju lite dåliga odds mot sig för att det bara skulle vara en streckning. Dels har han vuxit väldigt fort, är lite smått överviktig och är ett vilddjur. Så imorgon ska jag ringa o boka tid för röntgen och höra om man kan ta en vaccination samtidigt. Lika bra att slå två flugor i en smäll.

Har varit in till verkstaden med bilen, men de hade fullt upp så de skulle kolla närmare på allt när vi ska byta däck. Träffade dock J som jag inte träffat på ett tag. Jätte kul att se henne och babbla lite skit i solskenet. Sen in till Mora o hämta Benke på jobbet. Fastnade dock i trafiken i ca 45 min. Kö genom hela Mora pga att dessa j**la tågbommar var stängda utan att nåt tåg kom. Fick en briljant idé att åka in på småvägar och nässla mig ut på vägen strax utanför centrum. Men det var inte bara jag som var ett ljushuvud just då, vilket resulterade i att jag fastnade i nästa kökaos. Efter några mindre slumpmässiga elakheter, spydiga kommentarer och svordommar lämnade jag med varm hand över ratten till Benke. Har inte tålamod när det kommer till nonchalanta, själviska bilförare. Nu är jag inte en ängel i trafiken jag helller, men jag lärde mig idag att i trafiken får man inget för att man är snäll o lämnar företräde. Här gäller det att bara köra på o använda tutan.

1 kommentar:

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...