onsdag 22 april 2009

En strålande dag...

Finns det någon lag som säger att man inte får jobba på sin födelsedag?!
Blev tillfrågad på jobbet om jag kunde jobba eftermiddag imorgon, först sa jag ja, sen kom jag på att jag fyller år och mamsen kommer och ska fira mig. Så jag sa nej, men jag kan jobba förmiddag. Men de tyckte att jag skulle vara ledig eftersom jag fyller år. Men efter att ha funderat ett tag så frågade de mig om jag vill jobba förmiddag iaf. Så imorgon jobbar jag 9-12. Känns helt ok, skönt att få jobba förmiddag för en gångs skull. Istället för 12-18.
Gått jätte bra på jobbet, fick glädjande besked att jag har fått en rejäl löneförhöjning. Haha nu tjänar jag mer än mannen hihi!! (om jag hade jobbat heltid vill säga). Fick även jobb nu på fredag. Känner mig som en svamp, bara suger i mig alla tider jag kan få. Känns skönt, för from 1 maj börjar jag på månadslön och får således 2 löner i maj. Så då ska jag börja betala av verkstadsskulden och lite annat som vi hamnat efter med. För så fort vi blivit av med små skulder så kan vi börja spara igen. Känns som om allt håller på att vända och att min ekonomiska prövning börjar gå mot sitt slut...peppar peppar ta i trä.

Känner mig oerhört glad idag, fått positiv feed-back från olika håll idag. Både av kunder på jobbet och på den privata sidan. Alltid stärkande för själen. Till och med den stundande födelsedagsångesten har lagt sig. Helt plötsligt känns det ok att faktiskt fylla år.
Till och med årets första cykeltur gick kanon bra, ramlade inte en enda gång. Inte ens en enda antydan till omkullkörning. Kan det vara så att jag har lärt mig att cykla, så här på slutet av mitt tjugo*harkel* åriga liv?! Det tog 7 min att cykla de ca 3 km till jobbet och då tyckte jag att jag tog det lugnt. Men när jag skulle cykla hem tog det nästa dubbelt så lång tid. Så trött i benen efter att ha stått i 6 timmar. Gissar att jag kommer ha en sådär första-cykelturen-öm-i-skinkorna-dag imorgon och att morgonens cykling inte alls kommer att vara så där underbar som den var idag. Precis som jag har fått latmans blåsor i händerna efter veckans krattning.

Nä nu ska jag ta och ta upp en stek tills imorgon. Så jag har nå gott att bjuda på. Kan dock inte ta åt mig credden för den då det är min supergoa mormor som gjort den åt mig.

Kram på er

1 kommentar:

  1. Fyller du alltså år idag???! Den 23 aril? GRAAAATTIIIIISSSSSSSSS!!!
    Idag blev man glad av att läsa din blogg :)
    Varmt grattis och ha en fortsatt fin vår.
    kram K

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...