onsdag 15 april 2009

Just, ja glömde berätta om vad som har hänt.
Igår satt Boss i sin favvofåtölj, stirrade rakt fram och bara morra, morra och morrade. Tittar på honom och ser hur han följer något med blicken och fortsätter sedan att morra. Tröttnar på att höra hans morrande, så jag säger högt: Kan ni vara snälla och lämna oss ifred. Strax efter det slutar Boss morra och kommer o lägger sig hos mig. En del av mig tänker att det är andarna, medans en annan del säger att Boss är inne i spökåldern....

Lika så var jag nere i källaren igår och höll på med väggmålningen. Hade mp3 i öronen, och står och sjunger för mig själv i otakt m musiken och med falsk röst. Plötsligt hör jag en hög smäll bakom mig. Hoppar till så jag målar utanför linjerna. Tittar mig omkring i det rum jag befann mig i och i närliggande rum, men kan inte hitta något som kan ha ramlat omkull. Allt står där det ska stå. Fortsätter efter en stund med målningen, men med bara en hörlur i örat, samtidigt som jag lyssnar efter misstänksamma ljud. Men inget hörs förutom skrålet från musiken. Ger upp relativt fort och går upp.

Idag när jag stod i köket och ska göra iordning frukost åt hundarna. Så känner jag mig iaktagen. Tittar ut mot matsalen, men ser ingen. Skakar av mig det hela och fortsätter göra iordning maten. Vänder mig mot matsalen igen för att ropa på hundarna, som konstigt nog inte befinner sig i köket. Vilket de annars gör när det vankas mat. Då ser jag en mörk gestalt i matsalen. Tvärstannar och blundar (om jag inte kan se, så syns jag inte), för första gången så kände jag obehag. Bor i enplans villa m källare. I källaren känner jag ofta obehag, men aldrig gjort det på på entréplan. Men när ja åter öppnar ögonen är gestalten borta och innan jag hunnit ropa på hundarna kommer de till mig och sätter sig för att vänta på maten.

Vet inte riktigt vad jag ska tro. Jag vet om att jag är mottaglig, tror på andar osv. Men en del av mig är ändå skeptiskt och försöker ibland hitta logiska förklaringar. Men jag kan inte förklara det som händer omkring mig. Spelar hjärnan mig ett spratt, finns det en logisk förklaring som jag inte finner, eller vad vill andarna mig?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...