söndag 12 april 2009

Solnedgång i Färnäs





Passade på att fota solnedgången i fredags. Förra året tog jag kort på en illröd solnedgång, så himla vackert. Ska leta rätt på den bilden o lägga upp den här. Är så fascinerad av solnedgångar, tycker de är så vackra. Tänk att åka till Santorini och titta på deras solnedgång.... Men tills dess att jag kommer dit får jag njuta av våran solnedgång. Himmelen blir så vacker, färgerna harmoniserar så vackert. Vet egentligen inte hur många bilder jag har på solnedgångar, säkert alldeles för många. Kanske ska man skaffa sig en riktigt bra skrivare (kommer inte överens med den vi har) och köpa canvas papper å skriva ut de man tycker bäst om.
Ska snart ta hand om köket, sen ska jag sätta mig på altanen å njuta av solen och förhoppningsvis få lite färg på mitt vintertrötta ansikte.
Öppnade upp altandörrarna idag. Hundarna sprang ut o la sig på sina bäddar, men vet inte vad Bosse tyckte att det var för hårt, för först sprang han in och hämtade en av deras filtar och sen täcket som ligger i deras bur. De har förnärvarande inga bäddar inne. För de två de hade har Boss tuggat sönder. Så nu ska jag försöka komma på ett bra sätt att laga dessa. Så under tiden har de en bur bäddad m täcken o filtar, som alltid står öppen, så att de kan gå in o lägga sig om de vill vara i fred. Men på altanen har de gamla bäddar, som jag inte vill ha inne, som de ligger på. Men oftast så ligger de i antingen fåtöljen eller soffan där ute. På så sätt har de bättre uppsyn över gården och cykelvägen nedanför.
Ha det bra i det underbara vårvädret.
Kramar på er alla

1 kommentar:

  1. Ja visst är det underbart väder idag! Jag blev förkyld över natten. Har nog suttit ute för länge igår och inte förstått att det är vår -inte sommar...
    Syrran är på väg hit nu. :)
    Vi hamnar noig på altanen.
    Jo, du, ang. dina solnedgångar som du beskriver är så "himla vackra".
    Du som är så konstnärlig, gör en tavla och döp de till "Himlavacker"
    :)

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...