lördag 7 mars 2009

Märkliga saker

Nu är jag tillbaks från tystnaden, allt löst sig, någorlunda iaf. Var nå fel på portarna, så efter en omställning funkar iallafall internet. Telefonen ja ibland, datorn lägger av om man drar ur laddkabeln så det blir att köpa nytt batteri när plånboken löser det.
Men det positiva är att jag har fått erbjudande om en 75% tjänst från maj till och med aug. Och om försäljningen kommer igång så kanske det blir förlängt. Har dock inte tacka ja ännu, även fast jag var på väg att skrika JA TACK på en gång, så lyckades jag hålla mig. Men kommer att tacka jag, vill bara hålla chefen på halster nån dag till. Har ju gått o väntat på ett besked om anställning i 3 mån. Sökt andra jobb under tiden och talat om det, det gick en vecka sen ringde de och erbjöd mig detta. Hoppas bara att jag klarar av att jobba 75% pga nacken, 50% vet jag att jag klarar precis. Men mitt mål är jobba 100%, så klarar jag 75% nu så är jag en bit på vägen. Är iallafall villig att testa, funkar det inte, ja då kan ingen klandra mig för att inte har försökt iallafall. Och pengar behöver vi ju då vi har en badrumsrenovering framför oss.

Måste berätta vad som hände natten mellan ons-tors. Vår hemtelefon har som sagt inte funkat, bara tutat upptaget om nån ringt till oss, och det gick inte att ringa ut, det kopplades inte plus att det sprakade i luren. Men iallafall kl 01.10 ringer hemtelefonen (som inte funkar), det står externt samtal på displayen. Hinner tänka 100 tankar, vem f*n ringer nu, nu har det hänt nåt osv. Jag svarar och det bara brusar och sprakar, ropar hallå några gånger, ring på mobilen ist. Lägger på luren, en halvminut senare ringer min mobil. Jag hinner tänka, nä nu har det hänt nåt. Hittar mobilen, tittar på displayen och får mig en chock. Det står att hem ringer, alltså hemtelefonen. Tittar på mobilen, visar Benke, kollar hemtelefonen som är lika död som inlagd sill, av nyfikenhet svarar jag i mobilen och det enda jag hör är en massa brus, och sprak. Kollar hemtelefonen igen, den är fortfarande död. Gissa om jag låg vaken i några timmar och grubblade på det.
Dagen efter på fm så stod Boss i öppningen till köket och morrade, reste ragg och skällde som en tok, men gick aldrig in i köket. En stund senare springer han mot mig med svansen mellan benen och när han kommit fram till mig vänder han sig om mot köket och bara glor.
Visst han är i spökåldern, men jag börjar fundera om nattens samtal och Boss beteende har något att göra med andevärlden.
Vad tror ni?

Kram

2 kommentarer:

  1. Usch!
    Ja du vet ju vad jag tror. Jag hade inte kunnat sova efter det där.
    Jag skulle genast köra igång och rena huset och sätta upp beskydd.
    Men det kan ju vara någon god som vill förmedla något. Men att hunden blir så rädd är ju inte kul...
    Kram K
    P.s. Maila Pia

    SvaraRadera
  2. Du har ju förmågan att ta in andevärlden, eller hur?
    Någon vill förmedla sig genom dig. Är du redo för det?

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...