onsdag 4 mars 2009

Tiden innan Alexander Graham Bell...

...måtte ha varit en underbar tid. Inte kunna bli nådd, känna sig fri från allt. Idag lever jag i den tiden, isolerad utan telefon, bredband och bil. Hemtelefonen har krånglat i en vecka nu, den fungerar ibland, när den vill, annars är det bara en massa brus och om nån ringer hit, ja då brusar det eller tutar upptaget. Internet funkar inte alls, enligt en felsökning var det nå fjärrbrandvägg som låg i konflikt med våran brandvägg...nåja nåt i den stilen. Tur att man har snälla grannar som låter en använda deras nät i kristider. Ni är toppen A & P. Hur ska vi klara oss när ni snart flyttar??!!
Nä nu har jag gjort en felanmälan till telefonbolaget, sitter och väntar på att felsökningen ska vara klar. Jag kan inte ringa det bolag vi har bredband hos, har ju ingen telefon. Jag har inga pengar på mobilen (sånna här dagar saknar jag mobilabonnemang), har ingen bil så jag kan inte åka och fylla på mobilen. Åh nej nu lät jag som en lat tant. Visst jag kan ju knalla bort de korta 2.5 km till affärern och fylla på, ta med hundarna, binda dem utanför affären, riskera att de 1) blir kidnappade av nån idiot som sen använder dem till kamp 2) tuggar sönder kopplet och springer ut på parkeringen och blir påkörda 3) de sitter och "sjunger" sin falska sång och jag får en massa klagomål eller 4) ingen vågar gå in i butiken pga att det sitter 2 st farliga "mördarhundar" utanför.
Nä kan gott sitta hemma, njuta av tystnaden av att ingen telefon ringer. Ska försöka kontakta det bolag som vi betalar för vårat bredband via deras hemsida. Telefonbolaget, kunde inte göra nån felsökning...öhh???
Tv-kortet fungerar inte som det ska, kan inte se de kanaler vi betalar för, bara gratis kanaler. Skulle ha ringt dem idag men det kan jag ju inte.
Tur att det finns cd-spelare så jag slipper lyssna på min egen hemska sångröst....

Det positiva idag var att kompisen M kom hit och klippte mig. Tusen tack M, är så himla nöjd! Så nu är jag återigen snygg i håret, bara färgning som är kvar. Lägger ut för- och efterbildet när jag får i gång vårat nät. Nä nu ska jag ta och sätta på lite musik med Lady Gaga och dansa loss med dammsugaren.

Kram på er

1 kommentar:

  1. Oj... Ja det är till att välja om man ska bli irriterad och sur... Eller vända det till något positivt.. att känna sig friiii :)
    Lady Gaga är i allafall toppen för humöret! Men dammsugaren vette f-n.
    Kram på dej!!
    /K

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...