söndag 22 mars 2009

Söndag

Vaknade strax innan halv 7 med värk. Släppte ut Boss en sväng. När han kom in bestämde jag mig för att krypa ner i sängen igen. Barnen låg ju fortfrande och sov. Gick upp strax efter kl 8 och gjorde fruktost. Sen ner i tvättstugan för att försöka komma i kapp med tvätten som kommit på efterkälke. Sen tog jag en 45 min promenad med Diezel. Bytte hund och tog en 30 min promenad med Boss. Då Boss fortfarande är boghalt så ville jag inte gå längre med honom. Efter halva promenaden så hittade han en isklump som han bar resten av vägen hem. Gissa om folk vi mötte skrattade. Synd att jag inte hade kameran med mig för isklumpen var inte liten, men han gick stolt och bar på den. Då vi kom hem gömde han den på gården. Så söt!!

Snön fortsätter falla ner och jag är så f*rbannade trött på den vita varan. Men det sägs ju att den snön som nu faller kommer att äta upp den gamla. Så jag hoppas verkligen på den teorin. Vill ha VÅR!!

Diezel har alltid varit dålig på att äta ända sen han var valp, men det blev bättre efter att vi fick Boss. Men nu den senaste månaden är han hopplös och jag sliter snart mitt hår. Vet inte vad jag ska göra längre. Han har minskat ett kg i vikt, spelar ingen roll vad vi blandar i maten, han totalratar maten. Ger upp snart känns det som, ska prata med veterinären till veckan. Funderar på om det kan vara nåt med tänderna, halsen eller magen. Ska passa på och beställa vaccination till Boss. En försenad 1 års present hihi elakt!

Nu har jag iaf fått tag i namnet på ägaren som äger hunden som springer lös. Ska kontakta polisen till veckan. Hunden kanske är snäll, men jag vill inte chansa ifall jag möter den när jag är ut med hundarna. För skulle den attackera mina hundar och mina hundar försvarar sig så är jag skyldig att betala skadestånd då andra hundägare brister i sitt ägarskap.

Nä nu ska jag hänga dagens andra tvätt och köra igång en tredje...

Kram på er

1 kommentar:

  1. Men hejsan!! :) Längesen jag såg dig nu! Allt bra? Tack så mycket! :) ha det så bra!

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...