fredag 13 mars 2009

Tjuvlyssnat

Måste bara berätta vad jag hörde på jobbet idag. Så himla "sött", skrattade så in i bomben när jag hörde det.

Ett par var in på jobbet med sin son, som kan ha varit i 6-7 års åldern. Pojken går fram till sin pappa med fingert i luften, säger: "Titta vad jag hittade" Pappan frågar vad det var för något. "Jag vet inte" svarar pojken. Pappan frågar var han hade hittad det. "I min näsa" svarar pojken. Mamman tog sig för ansiktet och såg lite generad ut, men jag kunde inte hålla mig utan börjar skratta och sen bryter alla utom pojken ut i skratt. Han frågar sina föräldrar argt varför de alltid skrattar åt honom.
Jag kunde inte låta bli att skratta, det var så himla oskyldigt, allvarligt och underbart sött.

Finns inget mer än att säga att barn verkligen lyser upp ens dag med sina tankar, funderingar och upptäkter....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...