fredag 27 mars 2009

Talfel och babbelfrossa....

Vaknade idag av fruktansvärd värk, brukar inte klaga på smärta i och med att jag själv inte tycker om folk som klagar. Men idag måste jag bara spy ut lite smärta. Kan inte röra nacken, känns nästan som nackspärr fast 100 ggr värre. Skulle jobba idag, ett tag tvekade jag, men gick till jobbet, trots att jag mådde illa pga värken. Behöver pengarna. Så med stel nacke sprang jag runt på jobbet, hade mycket kunder i butiken idag så det var svårt att kunna gå iväg och sätta sig. Men jag har drabbats av babbelfrossa. Nog för att munnen går i ett på mig vanligtvis så är det lite jämfört med idag, iallafall om man ska tro AM på jobbet och Benke. Han frågade om jag inte kunde vara tyst, för han började få skavsår i öronen. Så jag ringde först min vän P och pratade med henne i 1 1/2 timme, sen ringde jag mormor och tjötade ännu mer och sen mamma. Nu sitter jag här i stället och spyr ur mig en massa mundiarré eller ska jag kalla det fingerdiarré?

Igår på jobbet sa jag nog årets största felsägning! De retar mig fortfarande. Vi ska ju som sagt renovera badrummet och funderar på att bygga ut. Och vi letar efter en snickare. Så under fikarasten frågade jag M om inte hon hade en SLICKARE i släkten som ville ha jobb. Alla började skratta och jag satt där som ett fån. Tänkte va f*n vad sa jag nu?! Piiinsamt! Tur att det inte var första dagen på ett nytt jobb. Men vi skrattade så vi grät! Vi förlängde livet med bra många år vill jag lova. M sa åt mig att jag kunde höra mig för om någon var intresserad av ett SLICKJOBB!! Haha gissa om kommentarerna har haglat både igår och idag. Tur att man kan glädja någon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...