torsdag 8 januari 2009

Amstaffvärlden

Jag är som sagt en stolt ägare av rasen amstaff. En helt underbar ras som älskar allt och alla. Ända sen vi fick hem vår första hane, Diezel så har livet varit ett roligt äventyr och vi har fått så mycke kärlek och underbara stunder. Valet att skaffa en till Amstaff var inte svårt. Så nu har vi två hundar som överröser oss med kärlek o skratt.
Vi förstod att vi skulle bli påhoppade av vissa människor pga rasvalet och så blev det. Vi försöker så gott vi kan med att försöka informera människor om rasen. En del ändrar uppfattning och inser att det mycket är upp till ägaren. Medans vissa står fast vid att detta är farliga hundar som borde förbjudas.

Accepterar folk och deras åsikter. Jag har ju också tankar som inte överensstämmer med andras.

Men vad jag har svårt att fatta är att det förkommer så himla mycke skitsnack och smutskastning i amstaffvärlden, bland amstaffägare.

Visst kan även jag tycka att vissa Amstaffar är vackrare än andra. Är ingen fena på det här med linjer osv. Aldrig satt mig in i det bara för att jag inte är intresserad av avel.
Blir så arg när en del människor snackar skit om vissa linjer, bara för att de inte tycker att de är bra. Visst de har ju rätt att säga sin åsikt om vad de tycker är bäst osv. Men man behöver väl inte skrika ut det för hela världen. Denna linje är bara skit medans denna är så himla bra. Nu kanske jag tog åt mig extra mycket just för att jag är ägare utav båda linjerna som var bra resp "dålig" enligt den som uttalade sig om Amstafflinjer. Diezel är, enligt den människan, av den "dåliga" linjen och Boss av den "bästa". Diezel ställer vi ut och han är
rastypisk. Boss ska vi pröva att ställa ut men mer tänkt att använda honom inom bruks. Den människa som uttalade sig om linjerna och om utställningshundar menar på att de hundar som ställs ut är feta och omuskulerade. Diezel har inge fett på kroppen och är välmuskulerad. Boss är fortfarande valp och har lite hull då han är ett riktigt matvrak. Men ju äldre han blir desto mer välpropotionerlig blir han.
Usch jag blir så arg o ledsen, men kanske inte ska ta åt mig så himla mycket. Ingen idé att lägga ner energi på att bry sig om människor med starka o enlig mig missvisande uppfattningar. Så jag droppar det.

Kramar Lexxi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...