torsdag 22 januari 2009

Something is wrong...

Jag kan måla, tapetsera, kakla, lägga klinkers, lägga golv men jag kan ta mej f*n inte baka syltkakor. Vad är det för fel?? Tänkte baka syltkakor igår till yngsta sonens födelesdagskalas i helgen. Gjorde enligt konstens alla regler och de såg så fruktansvärt goa ut när de var inne i ugnen. Kände på dem efter några minuter och tyckte de var lite mjuka så jag lät dem vara inne ett tag till, under tiden lekte jag lite med Diezel, lite inomhus träning. Att jag hade kakor i ugnen var efter en stund helt bortblåst ur mitt minne. Efter en bra stund senare känner jag doften av bränt och först då gick det upp ett ljus för mig, mina kakor!!! Rusar ut i köket, öppnar ugnsluckan och ut väller svart rök, tar ut kakorna som genast åker ner i slasken. Upp med fönstret för att vädra. Sätter mig på golvet och bryter ut i hysteriskt skratt. Låter mig nedslås av mitt misslyckandes och bestämmer mig för att ta nya tag i morgon. Så snart ska jag göra nya försök med att baka. Hoppas på bättre lycka då. Haha vad mer kan gå fel. Brandvarnaren funkar iallafall haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...