lördag 31 januari 2009

Till salu...

Har suttit på internet och kollat runt på annonser och inser att folk köper ALLT! Så nu har jag bestämt mig för att även jag ska börja sälja lite av det jag har samlat på mig under alla år. Det är en enda röra nere i källaren av saker. Det sägs att jag är en samlare....oops hihi! Kan nog stämma väldigt bra.
Så imorgon ska jag ner i vår mörka källare och rota fram saker som jag kan skiljas ifrån. Fotografera och komma på ett rimligt pris till dem. Det jag vet idag är att jag/vi ska sälja ett data-hörn-skrivbord från EM, tror det är i bok. Köpte det för 1795:-, haft det i ca 3 år. Vad är ett rimligt pris tycker ni?
Sen har vi en kökssoffa, som är köpt någon gång på 80-talet. En liten i furu. Då kostade den mellan 1200-1800 kr enl min mamma. Pris på den, vad tror ni?
Har även ett gammalt köksbord, från ja, vad ska jag säga från 50-60 talet. Plus att jag tror att jag har nån köksstol, eller flera.
Sen ska jag leta rätt på böcker, större delen av våra orginal cd-skivor & dvd-skivor.
Åh just ja, jag har ju en del inredningsdetaljer som har legat nerpackade i snart 1 år. Eftersom jag inte har saknat dem så kan jag ju sälja dem...eller. Å en himla massa krukor, älskar krukor och smaken ändras i mitt fall väldigt fort, så en del kan jag ju sälja.
Har även ett jätte gammalt skrivbord, tror det är från -30 talet, sett att folk sökt ett liknade på nätet, men jag vet inte om jag vill sälja det, det har ju en sån historia. Blir så sentimentalt fäst vid saker, det mesta jag har har ju en speciellt koppling till mig. kanske därför som jag inte vill göra mig av med saker utan samlar dem på hög.
Satt och läste en feng-shui bok o fastnade vid ett stycke i boken där det stod om att en rörig källare skapar problem med magsmältningen. Träffande var, ursäkta mig nu, att jag satt på toa och förbannade min tröga mage när jag läste det. Då gick det upp ett litet ljus för mig.
För att fortsätta i samma spår så visst är det konstigt att det enda stället där man får läsa i fred så är det på ändstationen. Annars är det alltid någon antingen på två eller fyra ben som stör en. Eller är det bara så för mig.
Ska lägga in lite bilder imorgon här på bloggen ifall Ni vet om någon skulle vara intresserad av något. Men framför allt för att få lite hjälp med prissättning.

Sen slog det mig, varför inte sälja mina tavlor på tradera eller blocket?? Så jag ska ta och måla upp några nu och lägga ut där, här och på hemsida (som jag måste ta och göra klart).

Kram på er

2 kommentarer:

  1. Åh vilken energi du har! Här ska vi rensa i garaget i morgon och då blir det inte klart ska du veta. Vi har "rensat i garaget" i fyra år och fortfarande ser man ingen skillnad!!! Här är det S som är samlaren och vi blir osams så fort vi går ut i garaget... Men eftersom grejerna ligger orörda i hans kartonger så BEHÖVER han faktiskt inte dem.
    Eller???
    Jag går numera ut och vattnar mina blommor, tappar gamla blomkvistar och torrt fnas ner i lådorna. Vatten rinner genom de torra växterna... osv.
    Jag har tröttnat ;)
    Hoppas er rensning går bra! Att sälja på bloket är ju en hättebra idé! Jag har svårt för prissättning så jag kan nog inte hjälpa dig. Jag tycker aldrig man kan ta mer än en 1000-lapp någonsin! ;)
    Men S tar alltid mer och jag håller mej hemifrån när han säljer grejerna. Men sålt blir det ändå!
    ;))

    Kram och lycka till!

    SvaraRadera
  2. Oups, ser nu att jag missat en och annan bokstav. Jag skriver utan att kolla -är ju så ivrig! ;)
    /K

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...